zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Kampania "Zachowaj Trzeźwy Umysł"

Data dodania: 22 lutego 2005
Cofnij
Gmina Legionowo przystąpiła po raz drugi do ogólnopolskiej kampanii profilaktycznej „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, która odbywa się pod patronatem Pana Mirosława Sawickiego Ministra Edukacji Narodowej i Sportu. Kampania, w której weźmie udział kilkaset gmin z całej Polski, współorganizowana jest przez Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych i Fundację „Trzeźwy Umysł” z siedzibą w Poznaniu, przy współpracy z Polskim Związkiem Koszykówki. W Urzędzie Miasta Legionowo kampanię koordynuje Referat Zdrowia Publicznego i Spraw Społecznych.

Kampania jest projektem adresowanym do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów. Jest odpowiedzią na obniżanie się wieku inicjacji alkoholowej. Młodym ludziom proponuje się korzystną alternatywę wobec używek - jest nią sport.

W czasie kampanii odbędzie się 7 ogólnopolskich konkursów, do przeprowadzenia których, przekazane zostaną pakiety materiałów edukacyjnych, przeznaczonych dla uczniów, nauczycieli i rodziców oraz sprzedawców napojów alkoholowych. Oprócz plakatów, ulotek informacyjnych, planów lekcji i drobnych nagród, materiały zawierać będą broszurę dla nauczycieli (scenariusze lekcji profilaktycznych) i certyfikaty dla nauczycieli potwierdzające ich udział w kampanii. Po rozpoczęciu akcji (4 kwietnia) co tydzień relacje z jej przebiegu zamieszczane będą w „Gazecie Szkolnej”. Finał kampanii odbędzie się 16 września 2005 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu w Warszawie. Szczegółowy program kampanii, ubiegłoroczny raport z tych działań oraz prezentację materiałów edukacyjnych zawiera strona www.trzezwyumysl.pl

Kampania przeprowadzana jest bezpośrednio w szkołach. Nauczyciele, którzy zechcą wziąć udział w organizacji akcji, otrzymają szczegółowe materiały do przeprowadzenia zajęć i konkursów.

Poniżej zamieszczamy krótką charakterystykę konkursów:

KONKURSY DLA UCZNIÓW

1. Konkurs „Co zrobisz, gdy wygrasz? Co zrobisz, gdy przegrasz?”

Cel przedsięwzięcia to uświadomienie młodym ludziom ich typowych zachowań zarówno w obliczu sukcesu, jak i porażki, a także ukazanie konsekwencji tych zachowań dla relacji z innymi ludźmi. Konkursowi będą towarzyszyły podpowiedzi do dyskusji, którą można zorganizować podczas lekcji wychowawczych. Materiałem konkursowym będzie ulotka, którą promują znani i popularni sportowcy. Dodatkowy materiał powiązany z tą częścią akcji to „mini-poradnik” – specjalna papierowa składka z krótkimi podpowiedziami jak radzić sobie z sukcesem i jak radzić sobie z porażką. W ulotce zostaną przedstawione zasady konkursu. Udział polega na stworzeniu możliwości wypowiedzi uczniów w formie pracy plastycznej, literackiej lub multimedialnej. W etapie ogólnopolskim konkursu do wygrania będzie 1000 nagród: – komputery, mini-wieże, radiomagnetofony, odtwarzacze CD, rowery, piłki nożne, siatkowe i do koszykówki, kalkulatory, odtwarzacze MP3, aparaty fotograficzne, organizery elektroniczne, słowniki edukacyjne, atlasy i encyklopedie PWN, książeczki dla młodych ludzi z ważnymi radami i podpowiedziami.
Termin nadsyłania prac: 30 czerwca 2005
Termin ogłoszenia wyników: 31 sierpnia 2005 na www.trzezwyumysl.pl
Termin przekazania nagród: wrzesień 2005.

2. Konkurs „Mierz wysoko!”

Cel przedsięwzięcia to zorganizowanie ciekawego wydarzenia sportowego połączonego z działaniem edukacyjnym i profilaktycznym. Do każdej szkoły biorącej udział w akcji trafi instrukcja działania – jak zorganizować atrakcyjną lekcję wychowania fizycznego z wykorzystaniem ulotki, w której znakomici koszykarze będą wypowiadać się o tym co oznacza „mierzenie wysoko” w sporcie i w życiu. Do szkół trafią egzemplarze ulotki zawierającej – oprócz rozmów ze sportowcami i treściami profilaktycznymi - zestaw pytań, na które należy odpowiedzieć i na specjalnie przygotowanych protokołach odesłać do organizatorów. Dodatkowo, w formie prezentów dla uczestników działania, przekazane zostaną kartki pocztowe z wizerunkami koszykarzy. W ulotce zostaną przedstawione zasady konkursu – wystarczy prawidłowo odpowiedzieć na pytania, by wziąć udział w losowaniu cennych nagród i upominków. W etapie ogólnopolskim konkursu do wygrania będzie 1000 nagród: duży pakiet upominków sportowych – przede wszystkim piłki do kosza i gadżety od koszykarzy (koszulki, autografy etc.), ale także rowery, piłki nożne i siatkowe oraz inne sprzęty sportowe, a także specjalne plannery „Zachowaj Trzeźwy Umysł”, czyli książeczki dla młodych ludzi z ważnymi radami i podpowiedziami.
Termin nadsyłania prac: 30 czerwca 2005
Termin ogłoszenia wyników: 31 sierpnia 2005 na www.trzezwyumysl.pl
Termin przekazania nagród: wrzesień 2005.

3. Konkurs „Jak wypocząć z trzeźwym umysłem?”

Cel przedsięwzięcia to przygotowanie prac plastycznych – rysunków na pocztówce. Udział w konkursie może być pretekstem do zorganizowania lekcji wychowawczej przed wakacjami – jej tematem byłyby kwestie związane z sięganiem po alkohol; szkoły otrzymają podpowiedzi do zorganizowania takiej lekcji w przekazanych materiałach. Materiałem promującym konkurs będzie kartka pocztowa, której treść objaśni zasady konkursu. Kartka będzie biała „na grzbiecie”, a zatem – to właśnie na kartkach powstaną prace uczniów. Gotowe kartki należy przesłać organizatorom. Jury wybierze najładniejsze prace, które zostaną nagrodzone. W etapie ogólnopolskim konkursu do wygrania będzie 1000 nagród: – komputery, mini-wieże, radiomagnetofony, odtwarzacze CD, rowery, piłki nożne, siatkowe i do koszykówki, kalkulatory, odtwarzacze MP3, aparaty fotograficzne, organizery elektroniczne, słowniki edukacyjne, atlasy i encyklopedie PWN, a także specjalne puzzle edukacyjne „Zachowaj Trzeźwy Umysł” o dwóch stopniach trudności – dla podstawówek i gimnazjów.
Termin nadsyłania prac: 30 czerwca 2005
Termin ogłoszenia wyników: 31 sierpnia 2005 na www.trzezwyumysl.pl
Termin przekazania nagród: wrzesień 2005.

4. Konkurs dla klas i świetlic terapeutycznych „Ja wśród innych”

Adresatem konkursu są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów. Cel przedsięwzięcia to ukazanie dzieciom i młodzieży różnych wyborów i zachowań, które leżą u podstaw prawidłowych relacji między ludźmi. Są one ważne w tworzeniu związków partnerskich, przyjaźni i miłości. Konkurs przeprowadza się w klasach, grupach terapeutycznych, w ramach dyskusji podczas lekcji wychowawczej. Materiałem promującym będzie test wyboru (kilkadziesiąt pytań). Po prawidłowym wypełnieniu, dzięki odsyłaczom z poszczególnych haseł zostanie stworzone rozwiązanie - motto, które należy odesłać organizatorom. W etapie ogólnopolskim konkursu do wygrania będzie 2000 specjalnie przygotowanych nagród: – będzie to polska wersja gry profilaktycznej „Ready, set, listen!” przygotowanej przez U.S. Department of Health and Human Services. Dzięki współpracy z tą amerykańską instytucją stworzona zostanie polska wersja gry – przetłumaczona i dostosowana do młodego polskiego odbiorcy.
Termin nadsyłania prac: 30 czerwca 2005
Termin ogłoszenia wyników: 31 sierpnia 2005 na www.trzezwyumysl.pl
Termin przekazania nagród: wrzesień 2005

5. Konkurs dla gimnazjalistów „Napisz do Dudka!”

Gimnazjaliści mogą podzielić się swoimi planami na życie z Jerzym Dudkiem, bramkarzem FC Liverpool i narodowej reprezentacji, wielkim przyjacielem kampanii. Materiałem promującym konkurs będzie plakat zachęcający do napisania listu o swoich planach na przyszłość. W listach gimnazjaliści mogą uzasadnić, w jaki sposób otrzymanie stypendium w wysokości 1000 PLN może pomóc im w realizacji opisanych zamiarów. Należy napisać list do Jerzego Dudka i nadesłać na adres organizatorów. Wszystkie prace zostaną starannie przeczytane, a przynajmniej pięć z nich, Jerzy Dudek nagrodzi przyznaniem stypendium.
Termin nadsyłania prac: 30 czerwca 2005
Termin ogłoszenia wyników: 31 sierpnia 2005 na www.trzezwyumysl.pl
Termin przekazania nagród: wrzesień 2005, podczas uroczystego finału w Ministerstwie Edukacji Narodowej i Sportu.

KONKURSY DLA GMIN (I SZKÓŁ)

1. „miniOLIMPIADA w Twojej gminie”

Gminy uczestniczące w kampanii otrzymają specjalny wniosek do wypełnienia wraz ze szczegółowymi instrukcjami. Stawką w tej rywalizacji jest organizacja we wrześniu 2005 r. imprezy sportowej dla młodzieży w Gminie. Wykonawca zapewnia zwycięskiej gminie dyplomy, puchary, medale, nagrody w konkursie olimpijskim dla widzów, zaproszenie przedstawicieli Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu, reprezentantów ogólnopolskich instytucji sportowych. Dla dzieci z nagrodzonej gminy odbędą się olimpijskie zawody z prawdziwymi medalami i podium. Zawody przeprowadzone będą w taki sposób, by premiować nie tylko najlepszych, ale – zgodnie z olimpijską ideą – nagradzać sam udział.

2. „Multimedialne Centrum Edukacji”

Do wygrania Multimedialne Centra Edukacji – w pełni wyposażone pracownie internetowe z 10 stanowiskami i sprzętem biurowym. Pracownie trafią do gmin - zwycięzców konkursu, które zgłoszą aplikacje "W jaki sposób wykorzystamy Multimedialne Centrum Edukacji w gminnym programie profilaktyki?".