zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Para seniorów w parku.

E-Opieka w Legionowie

Data dodania: 4 lipca 2019

Projekt pn. "Budowa i wdrożenie zintegrowanego systemu wsparcia usług opiekuńczych opartego na narzędziach TIK na terenie Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego (E-Opieka)" współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020.

Cofnij

Informacje dotyczące projektu

Wartość całkowita projektu: 23 670 300,01 zł
Wkład własny: 4 749 252,73  zł
Wartość dofinansowania: 18 921 047,28 zł
Źródło dofinansowania: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny: Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego 2014-2020
Priorytet: II Wzrost e-potencjału Mazowsza
Działanie: 2.1 E-usługi
Planowany okres realizacji projektu: 01.01.2016 – 31.12.2023 r.
Jednostka realizująca projekt: Miasto Stołeczne Warszawa / Biuro Pomocy i Projektów Społecznych

Projekt realizowany jest w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, których liderem jest Miasto Stołeczne Warszawa, a partnerami 10 gmin:

  • Grodzisk Mazowiecki,
  • Jabłonna,
  • Karczew,
  • Legionowo,
  • Marki,
  • Pruszków,
  • Raszyn,
  • Wieliszew,
  • Zielonka,
  • Żyrardów

oraz Stołeczne Centrum Opiekuńczo-Lecznicze (SCOL).

Projekt realizowany jest we współpracy z Centrum Usług Społecznych "Społeczna Warszawa" oraz 14 warszawskimi domami pomocy społecznej:

  • Centrum Alzheimera, Al. Wilanowska 257
  • Centrum Wsparcia Społecznego „Na Przedwiośniu”, ul. Przedwiośnie 1
  • Domem Pomocy Społecznej im. Matysiaków, ul. Arabska 3
  • Domem Pomocy Społecznej „Syrena”, ul. Syreny 26
  • Domem Pomocy Społecznej „Chemik”, ul. Korotyńskiego 10
  • Domem Pomocy Społecznej „Pod Brzozami”, ul. Bohaterów 46/48
  • Domem Pomocy Społecznej „Budowlani”, ul. Elekcyjna 6
  • Domem Pomocy Społecznej "Pracownika Oświaty", ul. Parkowa 7a
  • Domem Pomocy Społecznej, ul. Wójtowska 13
  • Domem Pomocy Społecznej „Kombatant”, ul. Sternicza 125
  • Domem Pomocy Społecznej dla Kombatantów, ul. Dickensa 25
  • Domem Pomocy Społecznej im. Św. Brata Alberta, ul. Kawęczyńska 4b
  • Domem Pomocy Społecznej „Leśny”, ul. Tułowicka 3
  • Domem Pomocy Społecznej „Na Bachusa”, ul. Bachusa 7

Cel główny projektu: Poprawa jakości życia osób korzystających z usług opiekuńczych świadczonych przez samorządy gminne Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego ZIT poprzez budowę i wdrożenie systemu wsparcia tych usług, opartego na narzędziach technologii informacyjno-komunikacyjnych w miejscu zamieszkania oraz domach pomocy społecznej.

Grupa docelowa: osoby niesamodzielne z 11 gmin Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego

Główne działania w projekcie:

W ramach projektu zaprojektowano i zbudowano dwa systemy informatyczne:

  • System "Syrena" do zarządzania domami pomocy społecznej. System usprawni zarządzanie danymi gromadzonymi w DPS, dzięki czemu zwiększy się efektywność oferowanych usług dla mieszkańców w zakresie usług socjalnych, opiekuńczo-pielęgnacyjnych, tworzenia indywidualnych planów wsparcia mieszkańca, generowania raportów i sprawozdań oraz tworzenia harmonogramów pracy pracowników. Zastosowane zostaną także kioski diagnostyczne do oceny zdrowia mieszkańców DPS.
  • System "E-opieka" dla ośrodków pomocy społecznej. System do zarządzania i monitorowania usługami opiekuńczymi, specjalistycznymi usługami opiekuńczymi oraz teleopieką. Na podstawie danych zgromadzonych przez system będzie podejmowana decyzja o rodzaju pomocy, która zostanie udzielona. Ponadto opiekunom świadczącym usługi opiekuńcze zostanie zapewniona aplikacja mobilna do raportowania ich pracy w środowisku. Elementem systemu będzie także portal informacyjny dla odbiorców usług i dostosowana aplikacja do przeprowadzania wywiadu środowiskowego.

Zapewnienie Centrum Teleopieki 24/7

Na podstawie danych zgromadzonych przez centrum teleopieki 24/7 jest podejmowana decyzja o rodzaju pomocy (np. wezwanie pogotowia ratunkowego, powiadomienie pracownika socjalnego, członka rodziny o zdarzeniu lub niepokojących objawach, powiadomienie innych służb np. policji, straży pożarnej itp.), która zostanie udzielona.

W ramach zadania są zapewnione urządzenia umożliwiające osobom objętym wsparciem kontakt z centrum teleopieki 24/7: urządzenia typu smart, np. tablet, technologie ubieralne np. przycisk SOS, bransoletka/opaska. Dane z urządzeń ubieralnych są przekazywane w czasie rzeczywistym do centrum teleopieki 24/7, gdzie zostaje podjęta decyzja o rodzaju pomocy.

Zapewnione są również czujniki bezpieczeństwa. Inicjują one alarmy przy przekroczeniu dopuszczalnych norm, pozwalając zapobiec zagrażającym zdrowiu i życiu sytuacjom, takimi jak wybuch gazu czy zaczadzenie. Instalacja tego typu czujników jest szczególnie istotna w przypadku grupy docelowej projektu E-Opieka, czyli osób starszych, której zdarza się zapomnieć o zakręceniu gazu czy np. wyłączeniu żelazka. Ponadto część osób objętych opieką środowiskową mieszka w mieszkaniach niewyposażonych w bezpieczne instalacje gazowe i elektryczne.

Logotypy


Realizacja wszystkich działań przyczyni się do stworzenia systemu wsparcia usług, opartego na narzędziach technologii informacyjno-komunikacyjnych w miejscu zamieszkania oraz domach pomocy społecznej.


źródło: wsparcie.um.warszawa.pl