- Ogranicza się bezpośrednią obsługę interesantów Ośrodka Pomocy Społecznej w Legionowie w siedzibie oraz w terenie.
- Obsługa będzie prowadzona telefonicznie nr 22 774 08 66, 22 774 28 37, za pośrednictwem poczty elektronicznej sekretariat@opslegionowo.pl, portal emp@tia lub przez platformę e-puap.
- Pisma, wnioski i dokumenty należy wrzucać do urny ustawionej w wyznaczonym miejscu w budynku Ośrodka.
- Wszelkie druki wniosków znajdują się na stronie Ośrodka w zakładce druki do pobrania.
- Ogranicza się bezpośrednią obsługę interesantów Filii Ośrodka Pomocy Społecznej przy ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 4/40 w siedzibie oraz w terenie.
- Pisma, wnioski i dokumenty należy wrzucać do skrzynki pocztowej znajdującej się na drzwiach wewnętrznych Filii OPS.
- Pracownicy socjalni OPS i Filii OPS pracują w środowiskach tylko interwencyjnie.
- Bezpośrednia obsługa klienta prowadzona będzie w okienku kasowym, tylko w pilnych sprawach wymagających osobistego kontaktu, po wcześniejszym uzgodnieniu godziny przyjścia, z zachowaniem szczególnej ostrożności, zakrywaniu ust i nosa maseczką oraz dezynfekcji rąk.
- Wypłata w kasie z pomocy społecznej odbywać się będzie w reżimie sanitarnym i zgodnie z dniem i godziną przypisaną indywidualnie dla każdego klienta.
- W Dziale Dodatków Mieszkaniowych przy ul. Jagiellońskiej 13A obowiązuje następujący rozkład pracy, z zachowaniem szczególnej ostrożności i reżimu sanitarnego:
- poniedziałek, wtorek, czwartek w godzinach 8:00-15:45 – przyjmowanie wniosków tylko o ustalenia prawa do zasiłku rodzinnego i dodatków do zasiłku rodzinnego, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz świadczenia Dobry start;
- środa, piątek w godzinach 8:00-15:45 – przyjmowanie wniosków tylko o ustalenia prawa do dodatku mieszkaniowego.
Celem zmiany organizacji pracy jest zapewnienie ciągłości funkcjonowania OPS na wypadek wystąpienia ogniska zakażenia, w sytuacji szczególnej, którą jest aktualnie trwający lawinowy wzrost zachorowań na COVID-19 w kraju.