zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Kreatywna Poczytalnia

Kreatywna Poczytalnia

Data dodania: 20 sierpnia 2018

Miejska Biblioteka Publiczna w Legionowie została wybrana do udziału w projekcie „Kluby kreatywności w bibliotekach – edycja pilotażowa”. Do edycji pilotażowej przyjęto zaledwie 5 bibliotek z całej Polski. Projekt „Kluby kreatywności w bibliotekach – edycja pilotażowa” jest częścią Programu Rozwoju Bibliotek 2017-2018 realizowanego ze środków Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Cofnij

Co to jest klub kreatywności?

Klub kreatywności w projekcie to miejsce uruchomione przez bibliotekę i prowadzone przez bibliotekę samodzielnie lub przez bibliotekę i jej instytucję lub organizację partnerską, w którym mieszkańcy mogą tworzyć i eksperymentować z wykorzystaniem technologii – cyfrowych i innych.

Propozycja nawiązuje do idei ruchu mejkerskiego i koncepcji "makerspace", czyli publicznie dostępnych miejsc, w którym ludzie spotykają się i korzystają z dostępnych tam narzędzi – po to, by uczyć się przez zabawę i eksperymentowanie, wspólnie coś tworzyć, wymyślać i realizować różne projekty, a także dzielić się wiedzą i rozwiązywać problemy. Klubem kreatywności może być przestrzeń typu "makerspace", ale też inne miejsce w najbardziej dogodnej dla biblioteki i użytkowników formie organizacyjnej.

O tym, w jaki sposób może być zorganizowana taka przestrzeń, kto może z niej korzystać i co może się tam dziać, przeczytaj w materiale pt. Co to jest makerspace i jak zorganizować to w bibliotece?

Cele projektu:

  • zachęcenie bibliotek publicznych do uruchamiania i prowadzenia lokalnych klubów kreatywności - miejsc, w których mieszkańcy mogą tworzyć i eksperymentować z wykorzystaniem technologii – cyfrowych i innych,
  • zachęcenie bibliotek do rozwijania działalności edukacyjnej i wdrażania nowych form i metod pracy edukacyjnej (eksperymentowanie, uczenie się przez zabawę, praca metodą projektu, praca zespołowa, rozwijanie twórczego potencjału), 
  • dostarczenie bibliotekom wsparcia finansowego oraz wiedzy i zasobów edukacyjnych niezbędnych do uruchomienia Klubu,
  • rozwój kompetencji bibliotekarzy w zakresie prowadzenia nowatorskich działań dla mieszkańców,
  • przetestowanie różnych modeli organizacyjnych funkcjonowania twórczych przestrzeni typu "makerspace" (i podobnych, w których mieszkańcy mogą tworzyć i eksperymentować z wykorzystaniem technologii – cyfrowych i innych), 
  • uzyskanie dobrych praktyk, wniosków i innych danych przydatnych do zwiększenia skali projektu,
  • promowanie bibliotek jako miejsc, w których mieszkańcy w różnym wieku mogą tworzyć, eksperymentować, uczyć się poprzez współpracę, tworzenie i zabawę oraz zwiększać dzięki temu lokalny kapitał swoich społeczności.

/biblioteki.org/