zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

XV Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej

01 września 2019
kościół Miłosierdzia Bożego, Legionowo, ul. Targowa 48
19:00

PROGRAM: Dietrich Buxtehude (1637-1707) - Passacaglia d-moll BuxWV 161 J.C.F. Fischer (1656-1746) - Chaconne F-dur Alessandro Marcello (1686-1739) - Koncert d-moll Allegro moderato, Adagio, Vivace Jan Sebastian Bach (1685-1750) - Arioso Heitor Villa-Lobos (1887-1959) - Bachianas Brasileiras nr 5 Jan Sebastian Bach (1685-1750) - Toccata z VI Partity e-moll BWV 830 (Transkrypcja na organy Paweł Wróbel) Astor Piazzola (1928 - ) - Tanti Anni Prima - Oblivion

Aleksiej Bałaszow, oboista, jest laureatem międzynarodowych nagród (Moskwa, Rosja). Jego wysokie umiejętności wykonawcze powodują, że jest nazywany "wirtuozem oboju"; i "Paganinim oboju"; preferuje grę subtelną i delikatną, wydobywającą w pełni piękne brzmienie instrumentu dzięki doskonałemu opanowaniu jego technicznych właściwości.

W 2008 roku ukończył Konserwatorium im. Piotra Czajkowskiego w Moskwie (klasa oboju profesora Aleksieja Utkina). Uczestniczył w kursach mistrzowskich wybitnych współczesnych oboistów: Francois Leleux (Francja), Christian Schmidt (Niemcy), Alexey Ogrinchuk (Rosja-Niderlandy), Bart Schneemann (Holandia), Mark Fink (USA), Marcel Ponseele (Francja), Paolo Grazzi (Włochy).

W latach 2010-2013 Balaszow pracował jako artysta Akademickiej Orkiestry Symfonicznej Moskiewskiego Towarzystwa Filharmonicznego pod dyrekcją profesora Jurija Simonowa oraz jako solista Sceny Primorskiego Teatru Maryjskiego. Jest uczestnikiem i laureatem wielu międzynarodowych festiwali i konkursów w Rosji, Niemczech, Włoszech, Szwajcarii.

Koncertował jako solista z różnymi orkiestrami w 30. miastach Rosji, dużo koncertował też w Polsce, Mołdawii, Rumunii, Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Włoszech, Kazachstanie, na Ukrainie, w Chinach, Korei Południowej, Japonii, Finlandii i Szwecji. Muzyk prowadzi wiele autorskich kursów mistrzowskich dla studentów oboju i pedagogów w Rosji i w innych krajach. Oboista współpracuje z kompozytorami współczesnymi, którzy piszą muzykę specjalnie dla Aleksieja Bałaszowa, a wiele z tych kompozycji było mu dedykowanych.

Bez przesady można go nazwać jednym z najbardziej znanych i poszukiwanych oboistów w Rosji; jego rozwijająca się szybko kariera solowa jest pozytywnie oceniana przez profesjonalistów i publiczność. Alexey Bałaszow wydał 3 płyty z muzyką na obój.

Paweł Wróbel - polski organista i pedagog. Studiował pod kierunkiem prof. Andrzeja Chorosińskiego w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, prof. Jona Laukvika w Hochschule für Musik w Stuttgarcie oraz prof. Gunthera Rosta w Universität für Musik w Grazu.

W roku 2012 uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu. Otrzymał nagrody podczas międzynarodowych konkursów organowych w Poznaniu (2005), Gdańsku (2006), Zurychu (2011), Miami (2012). Stypendysta Keimyung Research Foundation Uniwersytetu w Daegu (Korea Południowa) w 2007 roku. Brał udział w sesjach i kursach mistrzowskich z zakresu gry organowej, prowadzonych przez Ludgera Lohmanna, Bernharda Haasa, Gerharda Weinbergera, Wolfganga Zerera, Martina Sandera, Christopha Krummachera.

Jest autorem transkrypcji na organy, utworów klawesynowych, fortepianowych oraz orkiestrowych J.S. Bacha, F. Chopina, P. Czajkowskiego, G. Fauré, F. Liszta, S. Prokofiewa, S. Rachmaninowa, J. Sibeliusa oraz I. Strawińskiego. Jego autorskie transkrypcje organowe Funérailles S. 173/7 (2010), Walca zapomnianego nr 1 S. 215 (2017), Sonaty fortepianowej h-moll S. 178 (2019) F. Liszta oraz Apres un reve (2018) G. Fauré i Tańca wieszczki cukrowej (2018) z baletu Dziadek do orzechów P. Czajkowskiego zostały wydane w wydawnictwie Polihymnia w Lublinie.

Paweł Wróbel posiada w swym repertuarze komplet dzieł organowych J. Brahmsa, N. Bruhnsa, C. Francka, R. Schumanna oraz wszystkie sonaty organowe A.G. Rittera.

Artysta w ramach swej działalności koncertowej występował w Anglii, Danii, Austrii, Słowacji, Czechach, Niemczech, Rosji, Szwajcarii, Stanach Zjednoczonych oraz Polsce, jest członkiem międzynarodowego stowarzyszenia organistów American Guild of Organists w Nowym Jorku.

Wykładowca w Diecezjalnym Studium Organistowskim oraz Zespole Szkół Muzycznych im. Ludomira Różyckiego w Kielcach, a w latach 2012-2017 w Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
Paweł Wróbel pełni funkcję dyrektora artystycznego nad Festiwalem Muzyki Organowej i Kameralnej w Bazylice Katedralnej w Kielcach oraz Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego na Św. Krzyżu (Łysej Górze) w Górach Świętokrzyskich.

W roku 2019 na organach Bazyliki Miłosierdzia Bożego w Krakowie-Łagiewnikach, Paweł Wróbel dokonał nagrania utworów organowych polskiego kompozytora Aleksandra Karczyńskiego, płyta wydana przez wydawnictwo Ars Sonora z Łodzi, stanowi pierwszą światową rejestrację fonograficzną tychże utworów.

Plakat: z kalendarzem wydarzeń na XV Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej