zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

XV Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej: Anna Lubańska - mezzosopran Marcin Kryński - organy

25 sierpnia 2019
kościół Miłosierdzia Bożego, Legionowo, ul. Targowa 48
19:00

PROGRAM: Henry Purcell (1659 - 1695) - Voluntary in D minor for Double Organ Z 719 Joseph Gabriel Rheinberger (1839 - 1901) - Sehet, welche Liebe z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 1 Joseph Gabriel Rheinberger (1839 - 1901) - Ich bin des Herrn z cyklu 6 Religiöse Gesänge op. 157 nr 2 Johann Sebastian Bach (1685 - 1750) - Preludium chorałowe nt. Wachet auf ruft uns die Stimme, BWV 645 Joseph Gabriel Rheinberger (1839 - 1901) - Wenn Alle untreu werden z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 3 Joseph Gabriel Rheinberger (1839 - 1901) - Vater unser z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 4 Johannes Brahms (1833 - 1897) - Preludium chorałowe i fuga nt. O Traurigkeit o Herzleid WoO 7 Joseph Gabriel Rheinberger (1839 - 1901) - Nachtgebet z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 5 Joseph Gabriel Rheinberger (1839 - 1901) - Ave Maria z cyklu 6 Religiöse Gesänge, op. 157 nr 6

Anna Lubańska - mezzosopran
Ukończyła z wyróżnieniem Warszawską Akademię Muzyczną w klasie Krystyny Szostek-Radkowej. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari, gdzie otrzymała I nagrodę i trzy wyróżnienia, (za najlepsze wykonanie pieśni francuskiej oraz utworu Mozarta i za najlepsze wykonanie utworu Lutosławskiego).

Do najważniejszych ról w jej repertuarze należą: Ortrud w "Lohengrinie" R. Wagnera, Księżniczka Eboli w "Don Carlosie", Amneris w "Aidzie", Azucena w "Trubadurze" G. Verdiego, Matka Ubu w "Królu Ubu" K. Pendereckiego, Herodiada w "Salome" J. Straussa Jadwiga i Cześnikowa w "Strasznym Dworze" St. Moniuszki i wiele innych. Jest również cenioną interpretatorką pieśni oraz muzyki oratoryjnej.

Do najważniejszych w tym repertuarze należą między innymi partie w "Symfonii Dramatycznej Romeo i Julia" H. Berlioza, "Requiem" G. Verdiego, ?Siedmiu Bramach Jerozolimy? K. Pendereckiego "Missy pro Pace" W. Kilara, liczne opracowania ?Stabat Mater? (Dvořák, Rossini, Szymanowski) "Mesjasza" G. F. Haendela i wiele innych. Od 1993 roku jest stale związana z Teatrem Wielkim - Operą Narodową. Z zespołem Teatru występowała między innymi na scenie Teatru Bolszoj w Moskwie, na Festiwalu Operowym w Wiesbaden, na Cyprze w Japonii. Śpiewała również na scenach operowych w Norwegii, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Hongkongu a także w Krakowie, Poznaniu, Bytomiu i Wrocławiu.

Współpracowała z wieloma znakomitymi solistami i dyrygentami. Należą do nich między innymi: Stefan Soltesz, Jerzy Maksymiuk, Kazimierz Kord, Jacek Kasprzyk, Mark Minkowski, Jan Krenz, Stanisław Skrowaczewski, Placido Domingo oraz Edita Gruberova. Ma w swym dorobku kilka płyt CD oraz wiele nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji.

Marcin Józef Kryński urodził się w Białymstoku w 1992 roku. W 2005 roku rozpoczął kształcenie w zakresie gry na organach w Szkole Muzycznej II-go stopnia im. Ignacego Jana Paderewskiego w klasie prof. Marii Terleckiej, którą ukończył w 2011 roku.

W 2014 ukończył studia pierwszego stopnia, a w 2016 roku studia drugiego stopnia zakresie gry na organach w klasie dr hab. Jana Bokszczanina na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym w Białymstoku Doskonalił swe umiejętności gry na instrumencie zarówno w kraju jak i za granicą, na kursach mistrzowskich u znanych i cenionych pedagogów takich jak m.in.: prof. Alexey Schmitov (Rosja), Peter van Dijk (Holandia), Ignace Michiels (Belgia), Kevin Bowyer (Wielka Brytania), Maurizio Maffezzoli (Włochy), Łukasz Mosur, Józef Serafin, Jarosław Wróblewski, Michał Jung (Polska).

Uczestniczył również w konkursach organowych takich jak np. konkurs o "Złoty Laur Młodego Organisty" w Giżycku. Koncertował podczas wielu festiwali muzyki organowej i kameralnej spośród których warto wymienić m.in.: "Praski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej" czy "Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej".

Koncertował zarówno z orkiestrą jak i z chórem. W 2015 roku wykonywał wspólnie z orkiestrą pod batutą Stanisława Krawczyńskiego mszę F-dur op. 41 Józefa Elsnera, w 2016 roku pod batutą Jana Miłosza Zarzyckiego Requiem d-moll KV 626 Wolfganga Amadeusza Mozarta, zaś w 2018 roku Missa pro pace op. 49 nr 3 Feliksa Nowowiejskiego pod batutą Krzysztofa Kusiela-Moroza.

Jako kameralista współpracuje z Katarzyną Ziółkowską, tworząc zespół "Small Ensemble". Współpracuje z chórem parafialnym działającym przy Kościele pw. Najświętszej Marii Panny Matki Miłosierdzia w Wasilkowie jako akompaniator. Interesuje się głównie muzyką angielskiego baroku oraz muzyką organową Maxa Regera.

Ukończył także prawo na Wydziale Prawa Uniwersytetu w Białymstoku.

Plakat: z kalendarzem wydarzeń na XV Legionowski Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej