Data dodania: 24 lipca 2008
Od 2006 r. Urząd Miasta Legionowo działa w oparciu o system zarządzania jakością ISO 9001:2001. Po dwóch latach nadal możemy pochwalić się jakością świadczonych usług zgodną z przyjętym systemem.
23 czerwca br. Polskie Centrum Badań i Certyfikacji SA przeprowadziło audit nadzoru II Systemu zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 wdrożonego w legionowskim Urzędzie. Kontrola wypadła bardzo pomyślnie, a jej wynikiem jest decyzja o utrzymaniu ważności certyfikatu.
Audit obejmował kontrolę pracy wybranych wydziałów i referatów Urzędu w oparciu o przyjęte procedury, a także dokumentację systemu zarządzania jakością. Jego celem było potwierdzenie, że system ISO jest skutecznie wdrożony, utrzymywany i doskonalony. W legionowskim magistracie jego funkcjonowanie koordynuje pełnomocnik ds. zarządzania jakością Danuta Szczepanik, Sekretarz Miasta Legionowo wraz z Idą Parakiewicz-Czyżmą, zastępcą pełnomocnika.
Raport, jaki wpłynął po zakończeniu auditu, obok potwierdzenia z wymaganiami normy, podkreśla mocne strony systemu zarządzania jakością w legionowskim Urzędzie, m.in.:
- zaangażowanie osób koordynujących utrzymanie i doskonalenie systemu zarządzania jakością,
- liczne działania z zakresu promocji zdrowia,
- podnoszenie kwalifikacji pracowników,
- dobrą komunikację międzywydziałową i zewnętrzną z klientami (strona internetowa, informatory, karty usług, właściwa organizacja Biura Obsługi Klienta),
- liczne pochwały na działania prowadzone przez Urząd Miasta,
- zbieranie informacji zwrotnych od klientów zewnętrznych.
W podsumowaniu raportu auditorzy stwierdzili „(...) iż wdrożony system zarządzania jakością jest zgodny z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001. Zaangażowanie całej załogi Urzędu Miasta Legionowo w działania na rzecz systemu zarządzania jakością, życzliwość w stosunku do mieszkańców oraz wnikliwa znajomość wszelkich procedur regulujących metody postępowania przez pracowników Urzędu decyduje o poprawnym funkcjonowaniu systemu i stałym doskonaleniu systemu zarządzania jakością.”