zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

PROFILAKTYKA NA TAK

Data dodania: 20 maja 2011

Ewaluacja profilaktycznych zajęć pozalekcyjnych finansowanych z Funduszu Przeciwdziałania Alkoholizmowi w legionowskich szkołach potwierdziła, że to bardzo dobry kierunek.

Cofnij

Wydział Zdrowia Publicznego i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Legionowo będący koordynatorem i realizatorem Legionowskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Narkotycznych i Innych Uzależnień systematycznie udziela wsparcia placówkom oświatowym w zakresie szeroko pojętej profilaktyki. Szkoły oferują bardzo różnorodne zajęcia, ale zawsze takie, które są zgodne z zainteresowaniem młodzieży – profilaktyka przez sport, sztukę, naukę języków obcych, itp.

W maju 2011 r. poddano ewaluacji zajęcia w dwóch szkołach:
w Zespole Szkół Nr 3 w Legionowie - Świadomym okiem widza – zajęcia profilaktyczne,
w Zespole Szkół Ogólnokształcących Nr 2 w Legionowie – Poznajemy kraje anglojęzyczne – zajęcia profilaktyczne.

Bardzo cieszy fakt, że:
uczestnicy mają zagospodarowany czas wolny:
- w zajęciach uczestniczą chętnie,
- wykazują się bardzo dużym zaangażowaniem,
uczą się umiejętności bycia w grupie rówieśniczej,
- panuje przyjazna atmosfera,
- uczestnicy potrafią współpracować,
w zakresie kształtowania właściwych postaw prospołecznych:
- wykazują wrażliwość na zło i dobro społeczne,
- odznaczają się inicjatywą,
- gotowi do pomocy innym,
uczą się konstruktywnego rozwiązywania problemów,
- rzeczowo dzielą się spostrzeżeniami i argumentami,
- umiejętnie słuchają i prowadzą dialog,
w zakresie budowania pozytywnego obrazu samego siebie:
- nauczyciel prowadzący podkreśla osiągnięcia i zdolności każdego z uczestników,
rozwijają własne zainteresowania:
- uczestnicy mają możliwość rozwijać zainteresowania podczas przygotowania spektakli profilaktycznych czy reportaży – sami proponują tematykę oraz sposób przekazania treści, nauczyciel pełni rolę doradcy,
pogłębiają wiedzę w sposób bezstresowy:
- samodzielność w działaniu motywuje do zdobywania materiałów źródłowych.