zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Mostowa jedynym sposobem na korki

Data dodania: 29 października 2012

Po niepokojących sygnałach na temat planów wykreślenia, bądź zmiany przebiegu, Trasy Mostowej,  prezydent Legionowa postanowił przedstawić władzom Mazowsza, powiatu  oraz okolicznych gmin swoje zdecydowane stanowisko w tej sprawie. Mieszkańcy Legionowa, którzy już teraz codziennie w godzinach szczytu zmagają się z korkami, w przyszłości obawiają się całkowitego paraliżu komunikacyjnego miasta.

Cofnij

Trasa Mostowa od kilkudziesięciu lat jest zapisana w planach zagospodarowania przestrzennego Mazowsza, właściciele terenów wzdłuż których miałaby przebiegać, byli świadomi tego faktu decydując się na zakup działki (często kupując ją ze znacznym rabatem). Teraz władze i mieszkańcy Jabłonny żądają jej wykreślenia, Marszałek w ramach kompromisu zastanawia się nad ograniczeniem tej trasy. Legionowo mówi stanowcze NIE tym planom. Powstanie Trasy Mostowej skutecznie odblokuje główną arterię komunikacyjną miasta, wyprowadzając ruch tranzytowy poza Legionowo.

- Trasa Mostowa to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji drogowych na Mazowszu, na jej wybudowanie legionowianie czekają już około 30 lat (i to pomimo wpisania do planu zagospodarowania przestrzennego i umieszczenia jej w strategii rozwoju województwa). Trasa Mostowa, naturalna obwodnica dla Warszawy, jest dla mieszkańców północnej części aglomeracji warszawskiej, w tym Legionowa, jedyną szansą na rozładowanie korków i usprawnienie ruchu, który z każdym rokiem będzie się nasilał. Dlatego nie zgadzamy się na żadne zmiany w przebiegu trasy ani, tym bardziej, na jej skrócenie – pisze w swoim liście Prezydent.

Ponieważ droga ma znaczenie ponadlokalne, odpowiedzialnym za jej powstanie podmiotem powinny być instytucje wojewódzkie, takie jak Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich, lub krajowe (GDDKiA). Legionowo zatem nie ma w planach, wbrew sugestiom jednej z lokalnych gazet – dofinansowania budowy trasy czy też wykupowania pod nią gruntów. - Sugestie, że Legionowo jak chce drogi to ma sobie za nią zapłacić są absurdalne. Mieszkańcy oczekują i potrzebują tej trasy, nie oznacza to jednak, że mają spłacać zarezerwowane pod nie działki na terenie innej gminy. Zwłaszcza, że przepisy są w tym zakresie jednoznaczne – płaci inwestor, np. Skarb Państwa – mówi Roman Smogorzewski – Północna część aglomeracji Warszawskiej potrzebowała Mostu Północnego, nikomu nie przyszło jednak do głowy, żeby zrobić zbiórkę wśród korzystających z niego mieszkańców czy też władz gmin.

Poniżej zamieszczamy pełną treść listu.