zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Dwie osoby w zestawach VR

Dofinansowanie dla biblioteki

Data dodania: 19 września 2024

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego przyznało granty w ramach dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy dla kultury. Wśród beneficjentów znalazła się Miejska Biblioteka Publiczna w Legionowie, której dwa wnioski zostały zakwalifikowane do realizacji.

Cofnij

Pierwszy z dofinansowanych projektów, „Akademia wiedzy o polskich tańcach narodowych”, skierowany będzie do nauczycieli i uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Warsztaty na temat polskich tańców będą odbywały się zarówno w formie spotkań, skryptów, jak i nagrań wideo na specjalnie utworzonej platformie wirtualnej, z której będą mogli korzystać wszyscy zainteresowani. Materiały będzie można odtwarzać online i wykorzystywać do celów edukacyjnych w dowolnym momencie. Celem projektu będzie nie tylko przekazanie wiedzy teoretycznej, lecz także ukazanie tańców narodowych jako zasobu dziedzictwa, wykorzystywanego m.in. przez twórców muzyki współczesnej. Praktyczne umiejętności zdobyte w przedsięwzięciu zostaną wykorzystane podczas plenerowego odtańczenia poloneza, jednego z tańców narodowych.

Drugi dofinansowany projekt, „Cyfrowa rewolucja: VR, AI i 3D”, ma na celu wdrożenie nowatorskich zajęć, technologii VR, AI i rozwój 3D, aby zwiększyć dostępność nowoczesnych form edukacji i sztuki w powiecie legionowskim. Pracownicy biblioteki wezmą udział w szkoleniach w zakresie posługiwania się VR i drukiem 3D, jak również wykorzystaniem AI w pracy. Nowe umiejętności pozwolą im poszerzyć ofertę biblioteki – jej użytkownicy zyskają możliwość bezpłatnego skorzystania z warsztatów druku 3D, a także zajęć z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości: „Tolerancja i sztuka bez granic, podróż z VR przez globalne dziedzictwo”, „Wirtualne światy, realna wiedza” i „Zagrożony świat – poznaj go z bliska”. Efektem działań będzie także powstanie wirtualnej galerii sztuki oraz przewodnika po świecie VR dla użytkowników biblioteki.

Oba projekty mają zostać zrealizowane do końca tego roku.