Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.
Od licznych klientów urzędu otrzymujemy informacje, iż zamiast otrzymywać decyzje w sprawie podatku od nieruchomości w formie papierowej, chcieliby otrzymywać je elektronicznej. Oczywiście istnieje taka możliwość. Poniżej prezentujemy krótki poradnik w jaki sposób można to zmienić.
Po pierwsze: załóż Profil Zaufany (odpowiednik bezpiecznego podpisu elektronicznego, potwierdzonego certyfikatem)
Pamiętaj, w każdej chwili masz prawo do rezygnacji z doręczania pism za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wracając jednocześnie do formy papierowej.
Podatniku, jeśli nieruchomość stanowi współwłasność, współwłasność małżeńską, to każda z osób która chce otrzymywać decyzję podatkową za pośrednictwem platformy ePUAP zobowiązana jest do złożenia ze swojego konta ePUAP oświadczenia o wyrażeniu zgody na otrzymywanie pism drogą elektroniczną.
Zasada ta dotyczy również małżonków, gdzie każdy z małżonków z osobna winien takie oświadczenie złożyć ze swojej platformy ePUAP.
W przypadku osób, które takiego oświadczenia nie złożyły decyzja jak dotychczas wysyłana jest tradycyjnie.
Złożenie zgody w tym roku umożliwi dostarczenie decyzji w formie elektronicznej w 2025 r.
Co to jest ePUAP?
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, w skrócie ePUAP, jest ogólnopolską platformą teleinformatyczną służącą do komunikacji obywateli i przedsiębiorców z jednostkami administracji publicznej. Założenie konta oraz korzystanie z ePUAP jest bezpłatne.
Jak założyć konto na ePUAP?
Rejestracja w portalu jest darmowa i składa się z kilku prostych kroków:
Kiedy można zacząć korzystać z ePUAP?
W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu.
Jak korzystać z platformy ePUAP?
Zaloguj się na ePUAP, wybierz interesującą cię sprawę i wypełnij odpowiedni wniosek. Podpisz go i wyślij. Wszystko to robisz przez internet.
Dzięki platformie:
Ważne jest, by poinformować Urząd, że zgadzasz się na doręczanie pism w postaci elektronicznej, oraz określić adres elektroniczny (adres skrytki na platformie ePUAP). Jeśli złożysz swój wniosek elektronicznie za pośrednictwem portalu o treści: „Proszę o doręczanie korespondencji za pośrednictwem platformy ePUAP”, nie musisz już przekazywać do Urzędu żadnych dodatkowych oświadczeń w tym zakresie. Wówczas wszystkie pisma w tej sprawie – o ile przepisy prawa nie przewidują konieczności zastosowania tradycyjnej formy dokumentu – kierowane będą na wskazaną przez Ciebie skrytkę.
Spędzasz długie godziny w kolejkach do urzędowych okienek? Najwyższy czas to zmienić!
Już dziś napisz do nas: adres skrzynki podawczej ePUAP: /UMLegionowo/skrytka a korespondencja z Urzędu (w tym decyzje podatkowe) będzie do Ciebie kierowana na skrzynkę elektroniczną.