Utrzymanie miasta w ostatnich latach
Wydział Gospodarki Komunalnej to dział w administracji publicznej, który zajmuje się szeroko pojętym utrzymaniem miasta. Obejmuje to zarządzanie infrastrukturą miejską, taką jak drogi, chodniki, oświetlenie uliczne, systemy kanalizacyjne i wodociągowe, zieleń miejską, utrzymanie porządku i czystości, zarządzanie odpadami oraz inne aspekty związane z funkcjonowaniem miasta na co dzień. Działania Wydziału Gospodarki Komunalnej mają na celu zapewnienie mieszkańcom miasta bezpiecznych i funkcjonalnych warunków życia oraz właściwej infrastruktury miejskiej. Wraz z jej rozwojem, co roku zwiększają się obowiązki i wydatki związane ze sprawnym utrzymaniem miasta.
Na remonty dróg i chodników w latach 2019-2024 przeznaczono 12 499 113,03 zł, w tym wyremontowano 4,2 km dróg:
- ul. Kolejowa 2023/2024 r.
- ul. Piaskowa 2023 r.
- droga wewnętrzna przy ul. Husarskiej 2023/2024 r.
- ul. Sowińskiego/Piłsudskiego 2019 r.
- Skrzyżowanie Norwida/Ogrodowa,
- jezdnia przy PM 1 ul. Olszankowa,
- Pileckiego pas drogowy 2021 r.,
- Al. I Dywizji Zmechanizowanej,
- ul. Husarska od Siwińskiego do Pałacowej,
- ul. Kolejowa 2020 r. (od Złotej do Morwowej),
- droga wew. przy przepompowni wód deszczowych.
Środki przeznaczone na transport publiczny w latach 2019-2024:
- w porozumieniu z m. st. Warszawa przeznaczono na zadania lokalnego transportu zbiorowego ZTM, KM i SKM 48 285 597,00 zł;
- na zakup Warszawskich Kart Miejskich i dopłaty do biletów przeznaczono 13 343 512,80 zł;
- na prowadzenie punktu ZTM 301 578,21 zł;
- na transport lokalny D1, D2, D3 przeznaczono 3 945 976,82 zł.
Pozostałe prace:
- liczba wymienionego oświetlenia ulicznego – w ramach zadania modernizacja systemu oświetlenia drogowego wymieniono 3 500 szt. opraw (plus szafy sterowania oświetleniem);
- liczba wyrobionych Kart Legionowianina 8 919 szt.;
- kwota przeznaczona na pomoc zwierzętom 2 310 711,55 zł;
- rozpatrzono ok. 3 800 wniosków o bezpłatne parkowanie w centrum komunikacyjnym.