zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Pociąg Kolei Mazowieckich

Zmiany w taryfie przewozowej KM

Data dodania: 21 grudnia 2021
Przedstawiamy stanowisko Kolei Mazowieckich względem wzrostu cen:
Cofnij

Szanowni Państwo,
12 grudnia zmienił się rozkład jazdy pociągów Kolei Mazowieckich, a wraz z nim zostały wprowadzone zmiany w taryfie przewozowej. Decyzja w tej sprawie została tak naprawdę wymuszona przez:

  • drastyczną podwyżkę cen energii – zgodnie z obowiązującą od września 2019 r. do końca 2021 r. cena energii trakcyjnej, tj. ok. 390zł/MWh, nie zmieniała się. Obecnie, od stycznia 2022 r., planowana jest nowa umowa, która zakłada wyższą cenę szacowaną na poziomie ok. 550 zł/MWh (wzrost o blisko 40%);
  • bardzo duży wzrost kosztów związanych z wymianą części, podzespołów, elementów zamiennych
    do taboru kolejowego – w pierwszym kwartale 2021 r. miały miejsce na rynku znaczące podwyżki cen oraz kosztów produkcji, w tym surowców, energii, opłat środowiskowych oraz minimalnego wynagrodzenia. W przypadku kluczowych materiałów wzrost cen wyniósł od 60% do 90% w okresie od stycznia do czerwca 2021 r.;
  • rosnącą inflację – prognozowana na koniec tego roku może wynieść nawet 8%.

W związku z tym spółka Koleje Mazowieckie wprowadziła podwyżkę cen biletów średnio o 5%.  Podwyżka cen biletów nie zrekompensuje nawet w 50% wzrostu kosztów działalności spółki. Jednocześnie informuję, że zmianie nie ulegną ceny biletów jednorazowych na odcinkach do 5 km.

Należy podkreślić, że od początku pandemii, pomimo licznych obostrzeń, spółka realizowała pasażerskie przewozy kolejowe zgodnie z obowiązującym rozkładem jazdy.

Szanowni Państwo,

w tym trudnym dla nas wszystkich czasie, liczę na Państwa wyrozumiałość. Mam nadzieję, że profesjonalna jakość obsługi, a także sukcesywnie wdrażany do eksploatacji nowoczesny tabor wpłyną na wzrost Państwa zadowolenia z usług KM.

Dariusz Grajda - Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy