Data dodania: 28 lipca 2008
Od 30 czerwca br. obowiązuje nowy regulamin, który określa zasady utrzymania porządku i czystości w mieście. Nowa wersja nie zawiera dużych zmian dla właścicieli nieruchomości, w większości potwierdza regulacje, wprowadzone już ustawowo.
Nowy Regulamin utrzymania czystości i porządku w Gminie Legionowo został uchwalony na marcowej sesji Rady Miasta.
Regulamin określa obowiązki właścicieli nieruchomości w zakresie utrzymania porządku i czystości na własnym terenie, zasady gospodarowania odpadami komunalnymi oraz obowiązki właścicieli zwierząt domowych. Najważniejsze zmiany, jakie wprowadza obecny regulamin, to:
nowe kolory pojemników do selektywnej zbiórki odpadów,
likwidacja podatku za posiadanie psa,
wprowadzenie obowiązku segregowania odpadów dla przedsiębiorców,
określenie nowych warunków utrzymywania koni: maksymalnie 2 sztuki na nieruchomościach o powierzchni co najmniej 5 tys. m2,
określenie warunków wyposażenia nieruchomości w przydomową oczyszczalnię ścieków.
Pełna wersja regulaminu zamieszczona jest na stronie www.bip.legionowo.pl (Uchwała Nr XVIII/201/2008).