Legionowo. Porusza!
Miasto aktywne, prozdrowotne, lansujące trend ruchu dla zdrowia,a przy tym wspierające tworzenie wspólnot lokalnych – to główne założenia strategii marki Legionowo na lata 2011 – 2016. Na dzisiejszej Sesji Rady Miasta Legionowo radni przyjeli Strategię Marki Miasta Legionowo na lata 2011-2016.
Prace nad strategią marki Legionowo rozpoczęły się w marcu 2010 r. 35 agencji specjalizujących się w marketingu regionów otrzymało propozycję współpracy i prośbę o przedstawienie oferty. Wpłynęły 4 oferty, spośród których wybrana została Metamorphosis, agencja z dużym doświadczeniem, która kreowała marki takie jak Puławy, Sieradz, Wrocław i Koszalin.
Prace były bardzo intensywne – odbyły się spotkania z pracownikami urzędu, mieszkańcami, został utworzony specjalny "zespół marki", w skład którego weszli przedstawiciele mediów, mieszkańców, radnych oraz władz miasta. Metamorphosis przedstawiło trzy koncepcje strategii, z których niemalże jednogłośnie wybrano "Aktywny styl życia".
Strategia ta koncentruje się na ruchu, zdrowym żywieniu, przedstawia Legionowo jako miasto przyjazne dla mieszkańców, regionalne centrum aktywnej turystyki. Zgodnie z koncepcją Legionowo ma pobudzać mieszkańców do aktywności, szczególnie aktywności dla zdrowia, będzie nie tylko tworzyć sprzyjającą aktywności fizycznej infrastrukturę, ale też propagować racjonalne i zdrowe odżywianie się. Aktywność ma przyczynić się do podniesienia witalności mieszkańców. Aktywność to także budowanie wspólnoty mieszkańców w oparciu o wspieranie wszelkich inicjatyw dotyczących prozdrowotnego trybu życia.
Legionowo będzie miastem:
- budującym sieć miejsc aktywności
- wspierającym tworzenie wspólnot mieszkańców ukierunkowanych na aktywność
- przyjaznym dla ludzi przedsiębiorczych
- rozwijającym prozdrowotne dziedziny gospodarki i organizującym imprezy branżowe (targi zdrowia)
- lansującym trend aktywności i zdrowia
- znanym z imprez propagujących aktywność.
Wybranym Legionowa sloganem - hasłem przewodnim jest "Legionowo. Porusza!"