zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

III Przedszkolny Dzień Fair Play

Data dodania: 12 marca 2014

Legionowskie przedszkolaki już po raz trzeci mogły dowiedzieć się, co oznacza gra fair play. Taka wiedza przyda im się zarówno teraz, jak i w dorosłym życiu.

Cofnij

Przedszkolny Dzień Fair Play ma kilka podstawowych celów: propagowanie zasady bezpiecznego kibicowania i zasad fair play, rozwijanie sprawności ruchów, zręczności i zwinności, dawanie dzieciom satysfakcji z pokonywania trudności, rozwijanie w nich zamiłowania do udziału w imprezach sportowych i promowanie wychowania przedszkolnego w środowisku lokalnym.

PDFP 2014 jest częścią akcji „Ćwiczyć każdy może” odbywającej się w ramach ogłoszonego przez MEN „Roku szkoły w ruchu”. W tej edycji przedsięwzięcia wzięły udział legionowskie placówki przedszkolne, a zorganizowały je Przedszkola Miejskie nr 3, nr 6 i nr 10. Impreza odbyła się w Arenie Legionowo w poniedziałek 10 marca.

Dzieci podzielone na drużyny i zespoły uczestniczyły w różnorodnych zabawach, np. rzutach czy wyścigach z piłką. Na koniec nadeszła pora na strzały na bramkę, gdzie każdy mógł zaznać słodyczy zwycięstwa. Uczestnikom wręczono puchary i medale ufundowane przez urząd miasta. Nie zapomniano też o publiczności, która została obdzielona pamiątkowymi odznakami. Szkoda, że tak krótko, nie chce mi się stąd wychodzić, bardzo mi się podobało, innym dzieciom też – zapewniała 6-letnia Wiktoria z przedszkola nr 6.

Gościem specjalnym był Andrzej Paszkiewicz, koszykarz Legii Warszawa. Prezentował on dzieciom efektowne sztuczki z użyciem piłki oraz tłumaczył im zasady prawidłowego kozłowania i rzutów do kosza. Tym, którym nie było łatwo zastosować tych porad w praktyce udzielał praktycznego instruktażu i pomagał w wykonaniu. To ostatnie jest zgodne z ideą PDFP, by zachęcać wszystkie dzieci do udziału w aktywnościach, doceniać wysiłki każdego z nich, nie kładąc nacisku na współzawodnictwo.