zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Tydzień Profilaktyki w ZS nr 1

Data dodania: 26 listopada 2014

Przez pięć kolejnych dni uczniowie i nauczyciele Zespołu Szkół nr 1 w Legionowie uczestniczyli w specjalnych zajęciach i warsztatach. W ramach Tygodnia Profilaktyki (17-21.11). Uświadomiono uczniom szkodliwości stosowania używek, mówiono o przeciwdziałaniu agresji i przemocy oraz propagowano zdrowy styl życia.

Cofnij

Każdy Dzień Profilaktyki miał swoje oddzielne, przyświecające mu hasło. W związku z tym każdego dnia uczniowie ubierali się na określony kolor. Przewidziano wiele spotkań z ciekawymi gośćmi oraz apeli profilaktycznych, m. in. z Anną Marią Wesołowską, Dyrektorem Ośrodka Pomocy Społecznej w Legionowie - Panią Anną Brzezińską, Strażnikiem Miejskim, funkcjonariuszami Centrum Szkolenia Policji, rodzicami – prawnikami.

Normalne zajęcia zawierały elementy z zakresu profilaktyki a na godzinach wychowawczych psychologowie, pedagodzy i pielęgniarka poruszali tematy związane z agresją, przemocą oraz uzależnieniami. W młodszych klasach prezentowano filmy profilaktyczne, w starszych uczniowie realizowali prezentacje multimedialne. Wywieszono mnóstwo gazetek oraz plakatów tematycznych w klasach i na korytarzach. Uczniowie uczestniczyli w wielu akcjach i happeningach, m. in. podpisywali odciskiem palca „Deklarację przeciwko nałogom” oraz częstowali własnoręcznie upieczonymi babeczkami, do których przyczepiono karteczki z hasłami antużywkowymi.

Ostatniego dnia odbyło się podsumowanie wszystkich spotkań i akcji. Działania podejmowane w Tygodniu Profilaktyki stanowiły okazję do uczestniczenia w ciekawych inicjatywach, a także przyczyniły się do wzrostu świadomości uczniów dotyczącej wspólnego kształtowania rzeczywistości szkolnej.