zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Mapka dojazdu do tunelu po wybudowaniu ul. Nowo-Barskiej

Nowo-Barska – nowa jakość podróży

Data dodania: 30 września 2015

Od momentu likwidacji przez PKP przejazdu kolejowego w ciągu ulic Parkowa - Wyszyńskiego większość ruchu samochodowego przeniosła się na ulice Sobieskiego-Krakowską-Aleję Róż, prowadzące do tunelu pod torami. W związku z tym, aby odciążyć tę trasę i dostosować układ komunikacyjny w tym rejonie, realizowana jest inwestycja ulicy Nowo-Barskiej.

Cofnij

Przejazd kolejowy na ul. Parkowej stanowił istotny punkt na samochodowej mapie miasta i powiatu. Przy często zakorkowanej drodze krajowej nr 61 stanowił najwygodniejszą alternatywę dla kierowców przeprawiających się przez tory. Po zlikwidowaniu przez PKP tego przejazdu jego zadania przejął tunel przy ul Krakowskiej.

Nowo-Barska

Już na etapie planowania budowy tunelu władze powiatu i miasta wspólnie przygotowywały się do zmian, jakie to za sobą pociągnie. Przewidywano, że mało obciążona ul. Krakowska zyska rangę istotnej arterii. Ważnym zadaniem stało się jej skuteczne odciążenie, a to wymagało zmiany dotychczasowego układu komunikacyjnego w tym rejonie. W konsekwencji zaplanowano wyprowadzenie części ruchu na ul. Jagiellońską, biegnącą równolegle do ul. Krakowskiej i połączenie obu tych arterii poprzez budowę ul. Nowo-Barskiej (nazwa robocza). Dzięki temu posunięciu powstaną dwa nowe skrzyżowania; jedno - w formie ronda, drugie – klasyczne. Ale to nie koniec zmian. Nowy układ dróg wymaga wprowadzenia organizacji ruchu, która zminimalizuje zagrożenie wypadkami i kolizjami.

Nowa organizacja

Najważniejszą zmianą jest nowa trasa dla pojazdów zmierzających z Chotomowa do tunelu. Kierowcy pojadą przez rondo przy ul. Jagiellońskiej i ul. Nowo-Barską, po czym włączą się do ruchu na ul. Krakowskiej na skrzyżowaniu z nakazem skrętu w prawo. Na innych zasadach pojedziemy również ul. Krakowską, na skrzyżowaniu z ul. Nowo-Barską w stronę tunelu – tu będzie obowiązywał zakaz skrętu w lewo. Czyli w kierunku Chotomowa skierujemy się ul. Jagiellońską. W lewo nie będziemy mogli skręcić również wyjeżdżając z tunelu na ul. Krakowską i docierając do skrzyżowania z ul. Nowo-Barską. Będziemy mogli pojechać na nim albo prosto, albo skręcić w prawo. Generalna zasada zakazu skrętu w lewo upłynni ruch i zminimalizuje zagrożenie kolizjami i uciążliwymi korkami.

Budowa trwa

Wyłoniona w przetargu firma Skanska weszła na budowę 31 sierpnia. Jako pierwsi prace wykonali geodeci. Po wytyczeniu trasy do akcji wkroczyły ekipy, które wykarczowały pas drzew w miejscu, gdzie powstanie nowa trasa. Ul. Nowo-Barska będzie miała jezdnię o szerokości 7 metrów. Po jednej stronie powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości od 2 do 4 metrów. Rondo planowane na skrzyżowaniu nowej drogi z Jagiellońską będzie miało średnicę wewnętrzną 26 metrów i jezdnię o szerokości 5,5 metra. Wokół niego zbudowane zostaną chodniki i ciągi pieszo-rowerowe o szerokości 2 do 4 metrów.

Nowo-Barską pojedziemy najprawdopodobniej już na początku listopada. Koszt inwestycji wynosi 970.771,65 zł.