zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Historia i podróże łączą pokolenia

Data dodania: 9 października 2017

W dniach 14-16 września wraz z paniami Joanną Kosiorowską i Jadwigą Świderską oraz członkami Ogólnopolskiej Rodziny Kościuszkowców wybraliśmy się na trzydniową wycieczkę do Gdańska. Wycieczka była nagrodą dla osób wyróżniających się w pracy na rzecz naszej szkoły i w samorządzie uczniowskim. To już trzeci historyczny wyjazd naszych uczniów i przyjaciół szkoły, żołnierzy Kościuszkowców

Cofnij

Pierwszego dnia, po dotarciu nad morze, zwiedziliśmy Westerplatte. Towarzyszący nam pan przewodnik ciekawie przybliżył nam historię tego miejsca i związanych z nim wydarzeń. Wieczorem wybraliśmy się na niewielkie molo i podziwialiśmy morze po zachodzie słońca.

Następnego dnia udaliśmy się na spacer na gdańską starówkę i zwiedziliśmy jej liczne zabytki oraz najciekawszy cel naszej podróży, czyli Muzeum II Wojny Światowej. Jest to obiekt naprawdę wart odwiedzenia. Nowoczesny budynek kryje w sobie wiele interesujących, realistycznych miejsc, jak np. ulice miast czy wnętrza mieszkań, które pozwoliły przenieść się w tamte czasy. W wędrówce przez muzealne sale i korytarze towarzyszył nam multimedialny przewodnik. Oprócz wystaw, gablot i eksponatów w muzeum znajduje się wiele ekranów multimedialnych, na których były wyświetlane filmy i relacje świadków tamtych dni. Miejsce to zrobiło na nas ogromnie wrażenie. Było niezwykle poruszającą lekcją historii Polski i świata, oddającą klimat wojennych lat. Uważam, że każdy powinien je odwiedzić, żeby zobaczyć, jak wiele zła i okrucieństwa niosą ze sobą wojny i abyśmy potrafili docenić to, że możemy żyć w czasie pokoju.

Kolejnym punktem naszej wycieczki była Gdynia. Tam oglądaliśmy okręty, takie jak Błyskawica, czy Dar Pomorza. Odwiedziliśmy też Akwarium Gdyńskie i przejechaliśmy się kolejką na Kamienną Górę. Cała wycieczka była bardzo udana i interesująca. Dostarczyła nam wielu niezapomnianych wrażeń. Dziękujemy serdecznie naszym przyjaciołom, Rodzinie Kościuszkowców, za organizację wyjazdu i wspólne przezycia.

/SP nr 8 - Karolina Kazimierczak/

Historia i podróże łączą pokoleniaHistoria i podróże łączą pokoleniaHistoria i podróże łączą pokolenia