zamknij

Urząd Miasta Legionowo nie ponosi żadnej odpowiedzialności za prawidłowość przetłumaczonych w witrynie danych i informacji. W szczególności, nie gwarantuje kompletności tłumaczenia oraz związanych z tym tłumaczeniem - aktualności prezentowanej informacji lub jej przydatności dla określonych celów. Tłumaczenie nie może być porównywane do tłumaczenia ludzkiego, jednakże - może być pomocne w ocenie przydatności treści.

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Na zdjęciu znak informujący o pracach budowlanych na drodze

Na dobrej ścieżce

Data dodania: 17 czerwca 2020

Po zakończeniu realizowanego przez osiem okolicznych gmin projektu budowy liczącej blisko 80 km sieci ścieżek rowerowych przewodzące mu Legionowo postanowiło nie zwalniać. W przygotowaniu jest drugi etap inwestycji, dzięki któremu miejski system dróg rowerowych stanie się jeszcze bardziej przyjazny dla jego użytkowników.

Cofnij

Mając na względzie bezpieczeństwo i komfort rowerzystów, w legionowskim ratuszu opracowano plan zintegrowania miejskich tras rowerowych w jedną, zwartą całość.

Jego elementem będzie budowa dwóch kolejnych fragmentów ścieżek. Jeden z nich będzie przebiegał wzdłuż prawej lub lewej strony ul. Sowińskiego – na liczącym 1 km odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Chrobrego. Drugi natomiast, prowadzący po 200 m tej ostatniej (Chrobrego), będzie wiódł od ul. Sowińskiego do ul. Sobieskiego.

Elementem łączącym obie ścieżki stanie się nowe miejskie skrzyżowanie o ruchu okrężnym. Z perspektywy przyszłych użytkowników wydaje się ono najlepszym rozwiązaniem.

 – Przebudowa skrzyżowania ulic Krasińskiego, Grottgera i Sowińskiego będzie realizowana specustawą drogową. Powstanie tam małe, pięciowlotowe rondo, o średnicy zewnętrznej 26 metrów – informuje Przemysław Mazur, zastępca naczelnika wydziału inwestycji Urzędu Miasta w Legionowie.

Jeśli chodzi o stopień zaawansowania obydwu inwestycji, w tym roku urzędnicy chcą zakończyć ich projektowanie i – w zależności od rozwoju sytuacji związanej z pandemią koronawirusa – przejść do realizacji przynajmniej jednej ze ścieżek. Mają one mieć od dwóch do trzech metrów szerokości, w zależności od tego, czy dany odcinek będzie przeznaczony tylko dla rowerzystów, czy także dla pieszych. Finał prac nastąpi prawdopodobnie w przyszłym roku.

– W głównych miejskich ciągach komunikacyjnych uzupełniamy brakujące fragmenty ścieżek, tak aby docelowo stworzyły one spójną sieć dróg dla rowerzystów – mówi Marek Pawlak, Zastępca Prezydenta Miasta Legionowo.

„Poprawa warunków do rozwoju przyjaznych środowisku form transportu poprzez utworzenie systemu dróg rowerowych na terenie gmin: Czosnów, Jabłonna, Legionowo, Łomianki, Nieporęt, Nowy Dwór Mazowiecki, Radzymin i Wieliszew” zakłada budowę 77,32 km tras rowerowych, w tym w Legionowie 10,41 km.

Ogólna wartość projektu to 60 mln zł, w tym dofinansowanie wyniesie 48 mln zł.

Wartość projektu na terenie gminy Legionowo to 6,9 mln zł, dofinansowanie wyniesie 80%, czyli 5,5 mln zł.