Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.
Kolejarze proponują kolejne warianty przebiegu szybkiej kolei (ponad 200 km/h) przez tereny powiatu legionowskiego. Trzy z nich zaplanowano tunelem pod miastem (warianty 2, 4, 5). To rozwiązanie jest korzystne dla mieszkańców i infrastruktury. Na przeciwnym biegunie znajduje się rozbudowa istniejącej linii kolejowej (warianty 6 i 7). Rozwiązanie to zwiększy między innymi oddziaływanie na okoliczne tereny poprzez drgania i hałas przejeżdżających pociągów.
Tym razem przedstawiono siedem korytarzy tras, które w sześciu przypadkach przebiegają przez Legionowo. Wyjątek stanowi projekt pociągnięcia linii przez tereny zielone w gminie Jabłonna, niedaleko PAN (wariant 3).
Wariant 1 – przechodzący przez os. Kozłówka oraz III Parcelę
Wariant 2, 4, 5 – skręcające przed granicą Legionowa w stronę os. Bukowiec, przechodzące tunelem pod CSP
Wariant 3 – poza granicami Legionowa
Wariant 6, 7 – budowa w obecnym śladzie torowym poprzez rozbudowę dodatkowego toru
Na podstawie przeprowadzonej analizy planowanych wariantów przebiegu linii kolejowej, które przechodzą przez Legionowo, za najlepsze odebrać można warianty 2, 4 oraz 5. W mniejszym stopniu dotykają one posesji i działek prywatnych, praktycznie przez cały swój przebieg poprowadzone są w tunelu. Jego budowa będzie zaś obejmowała w dużej mierze tereny pod Instytutem Meteorologii oraz Centrum Szkolenia Policji.
Jednocześnie zaznaczyć trzeba, że warianty 1, 6 oraz 7 zawierają najmniej korzystne rozwiązania dla mieszkańców w kwestii powstania trasy kolejowej. Każdy z nich wymaga dużych zajętości terenu pod teren kolejowy. W głównej mierze dotyczy to już istniejącej infrastruktury drogowej (ul. Szwajcarska i Kolejowa). Warianty te wymagają również zajmowania posesji prywatnych i wyburzeń.
Pamiętajmy, że przedstawione w materiałach wnioski zawierają bardzo ogólne informacje, choć bardziej szczegółowe niż na poprzednich etapach konsultacji. Jednocześnie pamiętajmy, że z ustawy o transporcie kolejowym wynika m.in., że: budowle i budynki mogą być usytuowane w odległości nie mniejszej niż 10 m od granicy obszaru kolejowego, z tym że odległość ta od osi skrajnego toru nie może być mniejsza niż 20 m, z zastrzeżeniem ust. 4. (Przepisu ust. 2 nie stosuje się do budynków i budowli przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego).
Z uwagi na panującą wciąż pandemię SARS-CoV-2 oraz ograniczenia w organizacji spotkań masowych, dla mieszkańców obszaru oddziaływania Projektu zorganizowane zostaną spotkania konsultacyjne w formule on-line, do udziału w których zapraszamy mieszkańców Legionowa.
Swoją opinię można też wyrazić poprzez wypełnienie formularza.
To niezwykle ważne, aby głos legionowian był słyszany.