„Trawnikowy deKUPAż”
Ruszyła kolejna edycja akcji dotyczącej sprzątania po swoim psie. Tym razem jej głównym hasłem jest „Trawnikowy deKUPAż”. I choć z roku na rok, dzięki podjętym działaniom jest to problem coraz mniej zauważalny, to nie znikł on zupełnie. Nadal spotkać można osoby, które nie sprzątając po swoim czworonogu przysparzają sobie kupę wstydu.
Akcja informacyjna oprócz mediów społecznościowych i ulotek, które znajdziemy m.in. w gabinetach weterynaryjnych, trafiła również na chodniki. Dzięki temu można ją zauważyć na terenie całego miasta. Taki sposób prezentacji pozwoli na dotarcie do większej grupy właścicieli czworonogów i pomoże zwiększyć ich świadomość.
Akcja na taką skalę nie byłaby możliwa bez wsparcia i zaangażowania harcerzy z legionowskiego hufca ZHP, Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej i wspólnotom. Grafiki dot. „Trawnikowego deKUPAŻu” pojawiły się dzisiaj na chodnikach. Mamy nadzieję, że dzięki temu w przestrzeni publicznej przestaną się pojawiać kłopotliwe dowody naszej niefrasobliwości, a miasto będzie czystsze i ładniejsze.
Poprzednie edycje akcji spotykały się z uznaniem mieszkańców, którzy często dzielili się z nami swoimi spostrzeżeniami i uwagami. Często podkreślali, że inicjatywy promujące sprzątanie psich nieczystości w znaczny sposób poprawiają wygląd miasta oraz komfort życia mieszkańców - mówi Piotr Zadrożny Zastępca Prezydenta Miasta.