Finanse
Budżet gminy to najważniejszy dokument finansowy, będący rocznym planem dochodów, przychodów, wydatków i rozchodów. Powstaje w ramach następujących etapów:
1. Etap I - Przyjmowanie wniosków do projektu budżetu: zgodnie z Uchwałą Rady Miasta, Prezydent Miasta przyjmuje wnioski do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Etap II - Proces przygotowywania budżetu, który polega na:
- określeniu podstawowych celów na dany rok budżetowy (zgodnie ze strategią rozwoju gminy)
- ustaleniu wielkości stawek podatków i opłat lokalnych
- określeniu poziomu wydatków na poszczególne działania, realizowane przez gminę.
3. Etap III - Uchwalenie i wykonywanie budżetu.
Wysokość dochodów i wydatków, zawartych w projekcie budżetu jest szacunkowa, zmienia się w ciągu roku. W praktyce budżet miasta Legionowo zmieniany jest na każdej sesji Rady Miasta.
Szczegółowe informacje na temat budżetu Gminy Legionowo znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej
-
Konsultacje projektu regulaminu Budżetu Obywatelskiego
dodano: 15 kwietnia 2019Przedstawiamy Państwu projekt regulaminu Budżetu Obywatelskiego Gminy Legionowo wraz z załącznikami oraz formularzem konsultacyjnym. Wspólnie ustalmy jego zasady i sposób funkcjonowania. Na propozycje zmian czekamy do 30 kwietnia, a 25 kwietnia zapraszamy do sali ślubów, w ratuszu (ul. Piłsudskiego 41) na otwarte konsultacje, które rozpoczną się o godz. 18:00.
-
Budżet na 2018 rok uchwalony
dodano: 2 stycznia 2018Dochody w wysokości 225,8 mln zł – taki jest budżet Legionowa na 2018 rok. Zaplanowano 20,3 mln wydatków majątkowych. Wskaźnik planowanej łącznej spłaty zobowiązań wynosi zaledwie 3,97% przy dopuszczalnym wynoszącym 13,48%.
-
-