zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Na zdjęciu rozjazdy kolejowe

Czy kolejne tory przetną Legionowo?

Data dodania: 20 listopada 2020

Zachęcamy mieszkańców Legionowa do udziału w konsultacjach społecznych pt.  „Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk", które dotyczą modernizacji połączeń kolejowych. W zakres prac projektowych wchodzi również linia 10, która łączy Legionowo z Tłuszczem. Konsultacje organizuje firma Databout na zlecenie PKP.

Cofnij

Niestety warianty zaprezentowane w ramach konsultacji, a konkretnie wariant 2 prezentuje praktycznie te same założenia, którym już wcześniej sprzeciwiali się mieszkańcy Legionowa. Chodzi o budowę drugiej linii kolejowej przez miasto, która objęłaby tereny Bukowca, Grudzi oraz CSP.

Przypomnieć należy, że parametry techniczne projektowanej linii kolejowej dostosowane będą do kategorii linii magistralnej dwutorowej, zelektryfikowanej, pozwalającej na przejazd pociągów pasażerskich z prędkością do 250 km/h. W ramach rozbudowy nie są planowane żadne dodatkowe stacje kolejowe poza: Warszawa TMP oraz Warszawa Rondo Żaba.

  • Wariant 1 - Warszawa Praga – Legionowo – Skrzeszew – Wólka Kikolska – Cegielnia Psucka – Nasielsk – zakłada na ternie Legionowa ingerencję poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 10 Legionowo – Wieliszew (z ewentualną możliwością przedłużenia drugiego toru w kierunku Tłuszcza).
  • Wariant 2 - Warszawa Praga – Legionowo przy Centrum Szkolenia Policji – Skrzeszew – Wólka Kikolska – Cegielnia Psucka – Nasielsk – zakłada dużą ingerencję w teren Legionowa m.in. inwestycja dotknie Bukowca, Grudzi czy CSP.
  • Wariant 3 - Warszawa Praga - Jabłonna - Czarnowo - Miękoszynek - Nasielsk – zakłada pominięcie Legionowa i nie ingeruje bezpośrednio w tereny miasta.

Głównym przedmiotem konsultacji jest zwiększenie przepustowości na linii kolejowej nr 9, która łączy Warszawę Wschodnią z Nasielskiem. W zakres projektu wchodzi również linia 10, która łączy Legionowo z Tłuszczem i przebiega przez Wieliszew, Nieporęt, Radzymin i Emilianów. Obecnie w założeniach projektowych czytamy, że planowana jest budowa drugiego toru na odcinku Legionowo-Wieliszew.

Konsultacje pozwolą mieszkańcom gminy na realny udział w kształtowaniu infrastruktury transportu kolejowego. Zakres realizowanego Projektu przewiduje budowę nowej linii kolejowej Warszawa Wschodnia - Nasielsk/Kątne, jak również rozbudowę linii kolejowej nr 10 Legionowo – Tłuszcz w celu dostosowania infrastruktury do potrzeb przewozowych - piszą organizatorzy konsultacji.

Z uwagi na panującą pandemię SARS-CoV-2 niemożliwym jest obecnie przeprowadzenie bezpośrednich spotkań ze społecznością lokalną. Organizatorzy zachęcają więc do zapoznania się z materiałami informacyjnymi - www.databout.pl/konsultacjespoleczne oraz do wypełnienia ankiety konsultacyjnej.

Wypełnione dokumenty należy odesłać na adres ankieta@databout.pl do dnia 18 grudnia 2020 włącznie.

Ankieta składa się z 8 stron i jest prosta do wypełnienia. Jednym z jej najistotniejszych elementów jest strona 6 na której należy wskazać preferowany wariant budowy trasy kolejowej.

Dla Legionowa rozwiązaniem, które sprzyjałoby rozwojowi ruchu pasażerskiego i towarowego, a jednocześnie nie ingerowałoby w tereny miasta byłby:

  • wariant 3, czyli trasa: Warszawa Praga - Jabłonna - Czarnowo - Miękoszynek – Nasielsk, który nie tworzy kolejnej trasy kolejowej przecinającej gminę. Jednocześnie nie powoduje on konieczności budowy dodatkowych torów przez tereny miasta po których ruch odbywałby się z prędkością 250 km/h.

W związku z tym zachęcamy Państwa do zgłaszania tych i innych uwag w konsultacjach społecznych w ramach realizacji projektu pt.: „Zwiększenie przepustowości na odcinku Warszawa Wschodnia – Nasielsk (Kątne/Świercze)”.

Zgodnie z informacją otrzymaną od PKP wszelkie pozyskane informacje będą odgrywać kluczową rolę w docelowym kształtowaniu przebiegu nowoprojektowanej linii kolejowej. Dlatego zachęcamy do jak najliczniejszego przesyłania do organizatora wypełnionych ankiet.

Na grafice wariant I - dodatkowy tor przez LegionowoNa grafice wariant II - dodatkowe tory dzielące Legionowo, biegnące wzdłuż os. Bukowiec/Grudzie i CSPNa grafice wariant III - tory podążające wzdłuż Jabłonny i omijające tereny Legionowa