zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Żródło: photokolej.flog.pl

„Wspólny bilet” zostaje w Legionowie

Data dodania: 22 lutego 2013

Wczorajsze spotkanie Prezydenta Romana Smogorzewskiego z dyrektorem warszawskiego ZTM Leszkiem Rutą zaowocowało podjęciem niezwykle ważnej decyzji dla legionowian korzystających z kolei: „wspólny bilet” zostaje.

Cofnij

Mieszkańcy Legionowa posługując się kartą miejską będą mogli nadal podróżować na trasie PKP Legionowo – Warszawa (pociągami Kolei Mazowieckich) bez zmienionych zasad. Chcąc zmniejszyć wysokość podwyżki dotacji dla ZTM-u rozważane jest jednak ograniczenie zasięgu „wspólnego biletu” tylko do stacji „Legionowo”. Natomiast dla pasażerów korzystających dotychczas ze stacji „Legionowo – Przystanek” miasto zapewniłoby większą liczbę kursów bezpłatnego autobusu dowozowego. Takie rozwiązania przyniosą zmniejszenie kosztów ponoszonych na rzecz ZTM o 700 tys. zł.

Dodatkowo, miasto stara się o wydłużenie trasy S3 do stacji „Legionowo Piaski"*. Jest to linia zapewniająca dojazd do głównych węzłów komunikacyjnych w Warszawie. By uniknąć horrendalnie wysokich dopłat do usług warszawskiego przewoźnika, rozważana jest również likwidacja weekendowych kursów S9 (przy zachowaniu linii S3) – z przeprowadzonych w mijającym tygodniu obserwacji wynika, że w soboty i niedziele pociągi tej linii jeżdżą niemalże puste. Gmina miejska Legionowo zwróciła się również do Starosty Legionowskiego z prośbą o pomoc i zwiększenie dofinansowania „wspólnego biletu”. Z opłacanej przez miasto usługi korzystają przecież również mieszkańcy ościennych gmin. Takie rozwiązanie – współfinansowanie "wspólnego biletu" przez powiat – zostało zastosowane już w innych jednostkach samorządowych aglomeracji warszawskiej.

Zmiany w systemie komunikacyjnym są konieczne. Gdy dwa lata temu ruszał „wspólny bilet” miesięczna dopłata (20% kosztów funkcjonowania „biletu”) wynosiła 90 tys. zł/ miesiąc. Dzisiaj propozycja ZTM, to kwota rzędu 220 tys. zł miesięcznie (40%). – Sprawna komunikacja ze stolicą jest niezwykle ważna, jednak pieniądze podatników nie mogą zaspokajać potrzeb jedynie osób korzystających ze „wspólnego biletu”. Szanując pieniądze podatników, staramy się znaleźć „złoty środek” – mówi Prezydent Roman Smogorzewski.

Zmiany w komunikacji w najbliższych latach będą nieuniknione. Po ukończeniu tunelu w Alei Róż oraz wybudowaniu dworca i „wewnętrznej obwodnicy miasta” w ramach Centrum Komunikacyjnego należy się spodziewać kolejnych modyfikacji.

 

* Nastąpiła pomyłka w tekście. MIASTO STARA SIĘ O WYDŁUŻENIE TRASY S3 DO STACJI "LEGIONOWO PIASKI" (takie rozwiązanie rozważane jest w sytuacji gdy S9 nie będzie jeździła w weekendy). Za pomyłkę przepraszamy.