zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Matematyka po królewsku

Data dodania: 28 października 2015

Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2, dzięki wsparciu finansowemu fundacji mBanku, stworzył nowoczesną platformę matematyczną www.krolewska2.edu.pl. Została ona zaprojektowana tak, by służyć zarówno nauczycielom, jak i uczniom – obydwie grupy otrzymują kompleksowe, ciekawe i wszechstronne narzędzie służące diagnozowaniu i podnoszeniu kompetencji matematycznych uczniów.

Cofnij

Edukacja matematyczna stanowi ogromne wyzwanie, zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli. Po powrocie matematyki do grupy „przedmiotów maturalnych”, zyskała ona nowe zainteresowanie, a kolejne analizy wskazują, że to właśnie matematyka sprawia uczniom największy problem w procesie edukacji. Przed nauczycielami pojawiło się wyjątkowe wyzwanie. Jak uczyć, by uczniowie osiągali sukcesy. Jak przekazywać trudną wiedzę i kształtować umiejętności tak, by jednocześnie motywować, a uczniowie nie weszli w charakterystyczną fazę „zniechęcenia do nauki danego przedmiotu”. Równocześnie współczesny rozwój technologii otwiera nam zupełnie nowe drzwi, stwarza możliwości wykreowania i zastosowania nowoczesnych narzędzi edukacyjnych.

Platforma dla każdego

Matematyka po królewsku to bezpłatna platforma edukacyjna skierowana do uczniów gimnazjum oraz nauczycieli matematyki w gimnazjum. Pomysł na platformę zrodził się z potrzeby stworzenia narzędzia przyjaznego dla uczniów i pomocnego dla nauczycieli, które pozwoli zwiększyć efektywność nauczania matematyki w gimnazjum i pomoże zarówno uczniom jak i nauczycielom w przygotowaniach do egzaminu gimnazjalnego. Założeniem interaktywnej platformy jest jej powszechna dostępność dla nauczycieli i uczniów z całej Polski. Każdy nauczyciel będzie mógł skorzystać z zestawu testów matematycznych, przygotowanych przez specjalistów – doświadczonych nauczycieli matematyki ZSO nr 2 w Legionowie.

Test podstawowy

W chwili obecnej na platformie znajduje się 10 testów. Test diagnozujący 1 – to test ogólnodostępny, dostępny dla każdego zalogowanego użytkownika platformy, sprawdza on umiejętności z matematyki z zakresu szkoły podstawowej. Po rozwiązaniu testu uczeń ma dostęp do rozwiązanego testu wraz z prawidłowymi odpowiedziami i odpowiedziami zaznaczonymi przez siebie oraz dostaje informację zwrotną jakie zagadnienia z matematyki powinien powtórzyć, jeżeli podał błędne odpowiedzi w teście.

Następne etapy

Pozostałe testy dostępne na platformie są zablokowane – odblokować je może nauczyciel, dla swoich uczniów. Test diagnozujący 2 – może zostać wykorzystany przez nauczyciela do diagnozy, która pozwoli mu dostosować metody i sposoby nauczania do poziomu wiedzy i umiejętności swoich uczniów, a także pozwoli zaplanować pracę z uczniem zdolnym i uczniem wymagającym pomocy w nadrobieniu zaległości z poprzedniego etapu edukacyjnego.

Geometria i równania

Liczby, procenty, figury płaskie, wyrażenia algebraiczne, równania, symetrie – to testy sprawdzające opanowanie zagadnień z matematyki realizowanych w klasie pierwszej gimnazjum, zgodnie z obowiązującą podstawą programową. Ostatni z testów test końcowy składa się z zadań z wszystkich zagadnień z matematyki realizowanych w pierwszej klasie gimnazjum, jest swoistym podsumowanie pracy po pierwszym roku nauki.

Narzędzie dla nauczyciela

Wszystkie testy, odblokowywane przez nauczyciela mogą przez niego zostać wykorzystane zarówno do oceny umiejętności uczniów, jak i do sprawdzenia poziomu opanowania materiału. Dzięki prostym i czytelnym statystykom dostępnym dla nauczyciela, ma on od razu informację zwrotną – wie jakie zagadnienia jego uczniowie opanowali w stopniu zadawalającym i nie stanową one problemu, a jaki zagadnienia wymagają powtórzeń i dalszej pracy. Aby uczeń miał dostęp do testów odblokowywanych przez nauczyciela, to musi on odnaleźć swojego nauczyciela matematyki na platformie i dołączyć do odpowiedniej klasy prowadzonej przez swojego nauczyciela. Dopiero po zaakceptowaniu przez nauczyciela chęci dołączenia ucznia do klasy, może on rozwiązywać testy odblokowane przez swojego nauczyciela.

Testy te zostały przygotowane zgodnie z podstawą programową dla III etapu edukacji. Dzięki rozwiązaniu zadań przez uczniów w domu, nauczyciel otrzyma natychmiastową, wielopłaszczyznową analizę, obejmującą czas potrzebny do rozwiązania zadań przez poszczególnych uczniów, jak również średni czas – dla danej grupy/klasy oraz poprawność wykonania zadań: punkty uzyskane przez uczniów, średnie punktów dla klas oraz analiza dotycząca trudności poszczególnych zadań. Jednocześnie uczniowie i ich rodzice otrzymają informację zwrotną co do poziomu poszczególnych kompetencji oraz obszarów, które wymagają dodatkowej pracy.