zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Legionowo ponownie innowatorem – tym razem w administrowaniu mieniem

Data dodania: 23 stycznia 2013

Jako jedni z pierwszych skutecznie wprowadziliśmy System Gospodarki Odpadami. Mieszkańcy zaoszczędzili na wywozie śmieci, a miasto stało się czystsze. Teraz nadszedł czas na kolejny pionierski krok – miasto planuje przekształcić Komunalny Zakład Budżetowy w spółkę komunalną, która będzie administrowała większością gminnych nieruchomości.

Cofnij

Dziś Komunalny Zakład Budżetowy jest jednostką organizacyjną gminy, która zajmuje się m.in. zarządzaniem mieniem komunalnym. Jednocześnie szkoły, przedszkola czy też OPS samodzielnie zarządzają nieruchomościami, w których prowadzą działalność.

- Chcielibyśmy, aby większość budynków należących do miasta przeszło pod jedną, wspólną administrację. Pozwoliłoby to na znaczne oszczędności wynikające z efektu skali - organizacji wspólnych przetargów, zakupów, sprawne prowadzenie konserwacji i napraw. Przejęcie tych zadań przez spółkę komunalną pozwoli także na odzyskanie części zapłaconego podatku VAT – to wszystko złoży się na ogromne oszczędności w skali roku – tłumaczy prezydent Roman Smogorzewski.

Prawdopodobnie nie wszystkie budynki będą mogły przejść pod wspólny organ zarządzający – te wybudowane z udziałem środków zewnętrznych, takie jak Arena Legionowo, instytucje kultury poza Biblioteką, nadal będą samodzielnie zarządzać swoimi nieruchomościami.

Jeżeli radni przychylą się do tego pomysłu, KZB stanie się spółką ze 100% udziałem gminy Legionowo. Będzie ona zarządzała budynkami miejskimi, przedszkolami czy szkołami w zakresie czysto administracyjnym. Zadba o stan techniczny budynku, wykona niezbędne remonty. Oszczędności będą także przy wspólnych zakupach energii elektrycznej, ogrzewania czy też zamawianiu usług internetowych od jednego dostawcy. Sprzątanie czy też prowadzenie stołówek nadal pozostanie w gestii danej placówki, lecz już zamawianie środków czystości czy też papieru do drukarek będzie odbywało się na szczeblu spółki.

Co najważniejsze – oszczędności nie przyczynią się do zwolnień. Kierownicy administracyjni czy też konserwatorzy z tych placówek będą mogli znaleźć zatrudnienie w powstającej spółce.

Ostateczną decyzję w tej sprawie podejmą radni w pierwszej połowie 2013 roku.