zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Podsumowanie i wnioski informacji z lat 90-tych XX wieku o jakości powietrza w Legionowie.

Data dodania: 6 marca 2017
Jak wynika z analizy pomiarów jakość powietrza w Legionowie należy uznać za względnie dobrą. Należy podkreślić jednak, że coraz istotniejszym czynnikiem powodującym pogorszenie jakości powietrza w mieście są zanieczyszczenia komunikacyjne.
Cofnij

Przekroczenia dopuszczalnych norm występują rzadko i wyłącznie w okresie zimowym. Nakładają się wtedy na siebie dwa czynniki: zwiększona emisja zanieczyszczeń w okresie grzewczym oraz niesprzyjające warunki atmosferyczne.

W dniach, kiedy zanotowane zostały przekroczenia norm panowała mroźna, bezwietrzna pogoda bez opadów. W takich warunkach pogodowych dym z kominów oraz dodatkowo z rur samochodowych nie ulega rozproszeniu lecz snuje się tuż nad powierzchnią gruntu powodując wzrost stężenia składników zanieczyszczających powietrze.

Jest to typowe zjawisko, z którym boryka się wiele miast na świecie. Władze zalecają wtedy powstrzymywanie się od korzystania z samochodów. Można znaleźć kilka sposobów na ograniczenie zagrożenia jakości powietrza w Legionowie.

Najważniejsze to:

1. Promowanie ogrzewania budynków w sposób mało szkodliwy dla środowiska, a więc min. ogrzewanie elektryczne, gazowe (gaz ziemny, propan-butan), pompy cieplne lub podłączenie budynków do centralnej sieci grzewczej przy jednoczesnej modernizacji ciepłowni miejskiej i samej sieci grzewczej (poprawienie sprawności kotłów, filtrów, cyklonów, ograniczenie emisji gazów, poprawienie szczelności grzewczej);

2. Promowanie termorenowacji istniejących budynków. Uszczelnienie poszczególnych elementów budynków (okna, dachy) dałoby duże oszczędności w zużyciu środka grzewczego, a co za tym idzie zmniejszenie emisji szkodliwych substancji;

3. Utrzymywanie istniejącej zieleni - szczególnie wzdłuż ruchliwych tras komunikacyjnych. Przy nowych nasadzeniach należy dbać o dobór gatunków roślinności odpornych na zanieczyszczenie powietrza.

4. Ograniczenie masowego ruchu samochodowego m.in. poprzez rozwijanie komunikacji lokalnej oraz budowę ścieżek rowerowych.