zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

„Pałacowe spotkania z muzyką”

Data dodania: 1 lipca 2010
Program Maurice Ravel (1873-1937) – Chansons Madécasses (1925) Ō belle Nahandove – O, piękna Nahandove Méfiez vous des blancs… – Strzeżcie się białych… Il est doux de se coucher… – Jakże słodko jest przespać się… Maurice Ravel – Kaddisch (1914) W.A. Mozart (1756-1791) – Deh vieni a la finestra - Aria Don Giovanniego z II aktu opery Don Giovanni W.A. Mozart – Hai, gia vinta la causa… – recitativ i aria Hrabiego z II aktu opery Wesele Figara Giuseppe Verdi (1813-1901) – Son io, mio Carlo… - scena śmierci Markiza Posy z IV aktu opery Don Carlos Pieśni Madagaskarskie Maurycego Ravela stanowią oryginalny przykład liryki wokalnej z zespołem kameralnym. Użycie w tym utworze, oprócz tradycyjnego fortepianu, również fletu i wiolonczeli pozwala uzyskać wyjątkowe piękno brzmienia. Instrumenty pomagają malować obrazy dźwiękami, zaś uzyskane kolory urzekają świeżością i urodą frazowania. Pieśni owe to właściwie trzy pastelowe obrazy. Pierwszy z nich opiewa piękno kobiety, piękno miłości podczas księżycowej nocy. Drugi obraz to opis wojny, okrutnego starcia białych z czarnymi, rdzennymi mieszkańcami Madagaskaru. Jest to również ostrzeżenie przed białymi najeźdźcami, pragnącymi zagarnięcia nie swoich ziem i zniszczenia ich mieszkańców. Obraz trzeci to swoista apoteoza odpoczynku, leniwego wytchnienia po pracy w cieniu drzew, wśród pięknych dziewcząt. Kaddisch Maurycego Ravela jest jedną z dwóch pieśni hebrajskich napisana w 1914 roku. Właściwie jest to artystyczne opracowanie prawdziwej modlitwy, z zachowaniem jej rzeczywistej skali i języka. Wykonawcy: Łukasz Hajduczenia – baryton Anna Graczykowska – fortepian, Agnieszka Karwowska – flet Michał Borzykowski – wiolonczela prof. Andrzej Zieliński – kierownictwo artystyczne cyklu Łukasz Hajduczenia – student warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w klasie prof. J. Knetiga. W 2007r. ukończył Prawosławne Seminarium Duchowne i obecnie studiuje również na wydziale teologii prawosławnej Chrześcijańskiej Akademii Teologicznej w Warszawie. Jest laureatem konkursów wokalnych takich jak: VIII Międzyuczelniany Konkurs Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej im. E. Kossowskiego (dwie nagrody specjalne), X Międzyuczelniany Konkurs „W kręgu słowiańskiej muzyki wokalnej” w Katowicach (I nagroda oraz nagroda specjalna), IX Ogólnopolski Konkurs Wokalny im. H. Słoniowskiej w Dusznikach – Zdroju (III nagroda w kategorii oratoryjno – pieśniarskiej, wyróżnienie w kategorii operowej, nagroda specjalna). Brał udział w kursach prowadzonych m. in. przez T. Żylis – Garę, W. Ochmana oraz J. Artysza. Kilkakrotnie występował wspólnie z jedną z najlepszych polskich śpiewaczek U. Kryger. Anna Graczykowska – studentka roku dyplomowego warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w klasie fortepianu prof. A. Dutkiewicza oraz w klasie kameralistyki prof. K. Jankowskiej. Była uczestniczką kursów prowadzonych m.in. przez takich profesorów jak: K. Popowa-Zydroń, I. Rumiancewa, Z. Raubo, J. Marchwiński, A. Bauer. Od 2007r. współpracuje z Ł. Hajduczenią, z którym uczestniczyła w Konkursie Muzyki Słowiańskiej w Katowicach oraz w Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju uzyskując wyróżnienia dla najlepszego pianisty - akompaniatora. Agnieszka Karwowska – studentka V roku Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie w klasie fletu prof. E. Dastych-Szwarc. Laureatka wielu przesłuchań, festiwali i konkursów. Doskonaliła swoje umiejętności na kursach mistrzowskich pod kierunkiem takich profesorów, jak: P. Bernold, J. Balint, M. Niedermayr, L. Jovanovic, F. Lotti, P. Oen, P. Wavre. Współpracowała m.in. z orkiestrami: Sinfonia Varsovia, Polską Orkiestrą Radiową, Lutosławski Youth Orchestra, Chopin Academia Orchestra, Sinfonia Viva. Michał Borzykowski – absolwent Akademii Muzycznej im F. Chopina w Warszawie w klasie prof. K. Michalika i prof. A. Bauera. W latach 2005 – 2008 odbył i ukończył z wyróżnieniem studia w Musik – Akademie der Stadt Basel, Hochschule fuer Musik w klasie wiolonczeli I. Monighetti. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich profesorów jak: I. Monighetti, M. Sadlo, T. Kuhne, C. Reichardt, E. Ariscuren, T. Strahl, P. Janosik, T. Wojciechowski, C. Barczyk, I. Susan Roemhild czy A. Quartett. Laureat m. in.: II Nagrody oraz nagrody specjalnej na VII Konkursie Wiolonczelowym im. D. Danczowskiego w Poznaniu (2002). W 2003r. został nagrodzony za Najlepsze Wykonanie Grave W. Lutosławskiego na IV Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. W. Lutosławskiego w Warszawie.
Cofnij
w Pałacu w Jabłonnie ul. Modlińska 105.