zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP
Źródło: Gazeta Miejscowa

„Wspólny bilet” również na „Przystanku”

Data dodania: 14 marca 2013

„Wspólny bilet” nadal będzie obowiązywał na wszystkich stacjach kolejowych – „Legionowo” oraz „Legionowo Przystanek”. Zmianą i nowością jest wydłużenie kursów Szybkiej Kolei Miejskiej S3 do stacji „Legionowo Piaski”, dzięki temu połączeniu większa liczba mieszkańców zyska bezpośredni środek transportu do centrum stolicy. Jednocześnie – by racjonalizować wydatkowanie publicznych pieniędzy – zostaną odwołane weekendowe i świąteczne kursy S9, które są najmniej obciążone.

Cofnij

Sprawna komunikacja z Warszawą jest niezwykle ważna zarówno dla mieszkańców Legionowa, jak i władz miasta, dlatego negocjacje dotyczące „wspólnego biletu” trwały tak długo. Rezultat jednak jest satysfakcjonujący dla obydwu stron. Oto jego wyniki:

zasięg „wspólnego biletu” w Legionowie niezmiennie obejmuje stacje kolejowe „PKP Legionowo” oraz „Legionowo Przystanek”;
linia SKM S3 została wydłużona do stacji „Legionowo Piaski”;
linia SKM S9 nie będzie kursowała w weekendy i dni wolne – święta.


Od 1 kwietnia 2013 r. kwota dofinansowania wzrosła o ponad 62 tys. zł miesięcznie, zatem w 2013 r. łącznie na „wspólny bilet” wydamy 2 233 071 zł (dofinansowanie „wspólnego biletu” w 2012 r. to 991 245 zł z budżetu miasta). Legionowo stara się o dofinansowanie z budżetu Powiatu Legionowskiego, również z budżetów pozostałych samorządów gminnych powiatu. Łącznie na komunikację z Warszawą w 2013 r. wydamy prawie 6 mln zł – jest to jedna z najwyższych kwot, jakie na komunikację z Warszawą przeznaczają sąsiadujące z nią gminy.


Przy obecnej sytuacji gospodarczej w Polsce, której efektem jest brak wzrostu dochodów miast z tytułu podatków, utrzymanie „wspólnego biletu” na zasadach określonych przez warszawski ZTM jest sporym wyzwaniem dla służb finansowych miasta. Dlatego zdecydowaliśmy się dzięki niewielkiej modyfikacji kursów zachować korzystne dla mieszkańców rozwiązania, nie rujnując jednocześnie miejskiego budżetu. W związku z podwyżką władze miasta musiały znaleźć kompromisowe wyjście z patowej sytuacji – sposobem na utrzymanie legionowskich stacji kolejowych w strefie obowiązywania „wspólnego biletu” stała się rezygnacja z kursów S9 w weekendy i dni świąteczne przy jednoczesnym wydłużeniu trasy S3 do stacji Legionowo Piaski, co pozwoli mieszkańcom Legionowa szybko i bez przesiadek dostać się do centrum Warszawy.

Pozostawienie „wspólnego biletu” o niezmienionym zasięgu było celem całego miasta. Radni miejscy – Marta Bogucka, Tadeusz Szulc oraz Piotr Topczewski zbierali podpisy wśród pasażerów. Około 2 tys. legionowian opowiedziało się za pozostawieniem istniejącego zasięgu „wspólnego biletu” obejmującego stacje Legionowo oraz Przystanek.

Źródło: Gazeta Miejscowa