zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Serdecznie zapraszam na koncert z cyklu „Pałacowe spotkania z muzyką” poprzedzający otwarcie nowej wystawy w Galerii Sztuki Współczesnej „Oranżeria”.

Data dodania: 1 lipca 2010
Program „Wolfgang Amadeusz Mozart przez całe swoje życie tworzył zaskakujące i inspirujące dzieła muzyczne. Jest bez wątpienia najbardziej niezwykłym geniuszem wszechczasów.” Zaczął komponować w wieku 5. lat. Pierwsze jego utwory, przeważnie menuety, zapisywał ojciec. Przez 30 lat Mozart napisał 626 utworów, nie licząc zachowanych szkiców. Był właściwie pierwszym w historii pianistą i kompozytorem utworów na fortepian. Jako pierwszy kompozytor w historii, wychowany na operze włoskiej, określił styl bel canto, który był podstawą aż do połowy XX w. 1.Sonata B-dur KV 570: - Allegro - Adagio - Allegretto Sonata B-dur uważana jest przez wszystkich komentatorów twórczości Mozarta za dzieło najbardziej znaczące dla jego stylu i najwspanialsze. Ma ona bardzo wyraźną cechę jego twórczości; kompozytor genialnie łączy tu homofonię i polifonię, tworząc jedno z najbardziej niezwykłych dzieł epoki klasycyzmu. „Nieśmiałemu i delikatnemu z natury Brahmsowi niełatwo przychodziło okazywanie prawdziwych uczuć. Tylko w muzyce Brahms wypowiadał się z niekłamaną szczerością i umiał odsłonić swe gorące serce.” Był on uważany za następcę Beethovena, jego pierwszą symfonię Hans von Bülow nazwał „dziesiątą symfonią Beethovena”. Od 1848 roku występował publicznie jako pianista, między innymi w duecie ze skrzypkiem J. Joachimem. W 1862 roku osiadł w Wiedniu. W swojej twórczości Brahms nawiązywał do Beethovena i form baroku, ale przejął od romantyków gatunki liryki wokalnej oraz wykorzystywanie elementów ludowych. 2.Sonata C-dur op. 1: - Allegro - Andante - Scherzo - Finale. Allegro con fuoco. Sonata C-dur świadczy o bogatej wyobraźni, głębi uczuć i mistrzostwie formy Brahmsa. Pokazuje jego zamiłowanie do formy symfonicznej, nie tylko przez swoją czteroczęściowość, ale również fakturę, bogactwo głosów i harmonię. Jest syntezą jego wspaniałej twórczości. Marcin Rudziński – fortepian prof. Andrzej Zieliński – kierownictwo artystyczne cyklu Marcin Rudziński naukę gry na fortepianie rozpoczął w wieku 10. lat pod kierunkiem prof. Elżbiety Małanicz-Onoszko. Absolwent ZPSM im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Obecnie jest studentem V roku Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie fortepianu prof. Bronisławy Kawalla i asystenta Lucjana Benisza oraz kameralistyki w klasie prof. Krystyny Borucińskiej. Specjalizuje się w pracy z wokalistami. Uczestniczył w wielu Mistrzowskich Kursach Pianistycznych, m. in. w Warszawie, Białymstoku, Zakopanem i Słupsku pracując pod kierunkiem takich profesorów jak: Bronisława Kawalla, Mishiko Kazuya-Ohno czy Oleg Krimer. Koncertował w Warszawie (w Pałacu Szustra, Teatrze Stanisławowskim, Pałacu na Wodzie, Filharmonii Narodowej), Zakopanem (w Atmie – willi Karola Szymanowskiego) oraz w Salach koncertowych Akademii Muzycznych w Warszawie i Białymstoku. W skład jego repertuaru wchodzą dzieła wielu kompozytorów od baroku do muzyki XX w.
Cofnij
w Pałacu w Jabłonnie ul. Modlińska 105.