zamknij

Google automatic translation. The Legionowo City does not accept any responsibility for the accuracy of data and information originating from the translation. In particular, the Legionowo City does not guarantee that the translation is complete, up-to-date or fit for specific purposes. The translation cannot be compared with a human translation, but may help in assessing the relevance of articles.

A A A
Logo BIP

Kolorowe dni u „Bąbli”

Data dodania: 25 lutego 2013

CODZIENNIE W INNYM KOLORZE ... PRZEZ DWA TYGODNIE. Czerwony, niebieski, żółty, zielony, czarny i biały: oto kolory, które w kolejnych dniach przeważały w ubiorach dzieci, otoczeniu, zabawkach, tematyce zabaw ruchowych, dziecięcej literaturze i pracach plastycznych.

Cofnij

Rodzice z zaangażowaniem przyłączyli się do realizacji projektu obdarowując wszystkie dzieci "kolorowymi" niespodziankami... Przez dwa zimowe tygodnie lutego, na przekór jednostajnej bieli, przełamanej szarością, w najmłodszej grupie było barwnie i ...codziennie inaczej.

Celem tego projektu było utrwalenie znajomości kolorów przez zorganizowanie otoczenia i działań dzieci i nauczycielki w oparciu o wybraną tego dnia barwę. Dzięki współpracy rodziców dzieci przychodziły do przedszkola w ubrankach z przewagą ustalonego na ten dzień koloru. Codziennie rano, jeszcze przed śniadaniem, poszukiwaliśmy w oranżerii przyborów gimnastycznych. Po drodze, z basenu z piłkami, "podbieraliśmy" piłeczki do zabaw ruchowych.

Liczyliśmy kropki biedronkom, rozdmuchaliśmy niebieską plamę z farby plakatowej. Od Oliwiera otrzymaliśmy w prezencie bukiet żółtych tulipanów origami a Julka przyniosła ciasteczka i pierniki. Przygotowaliśmy więc małe przyjęcie w odcieniach żółty odcieniach. Założyliśmy "partię zielonych" i wiemy, że jedzenie warzyw i owoców - zwłaszcza zielonych -  sprawia, że dzieci zdrowo rosną, są mądre i silne!! W "czarną" środę dzieciaki poznały bardzo stare opowiadanie -"Rozgniewany węgielek". Jest może trochę nieaktualne, lecz zawiera treści, które z powodzeniem można wykorzystać, mówiąc o relacjach społecznych. Poza tym ilustracje do opowiadania są proste, naturalne i ...też stare.

Na zakończenie otrzemy się o "biały". Zbadamy właściwości fizyczne śniegu oraz zobaczymy przynajmniej dwa z trzech istniejących stanów skupienia wody! ( ale nie tak, jak w pracowni fizycznej w szkole!). Będziemy zamrażać wodę i rozpuszczać rączkami kostki lodu... Stan gazowy wody darujemy sobie. To była udana zabawa, a nazwy kolorów w przeróżnych przypadkach przewijały się co chwila. Można powiedzieć - rozpoznajemy i nazywamy kolory!!!

Relacja Przedszkola Miejskiego Nr 2