Wiele badań wskazuje, że pracownicy JOPS, w tym pracownicy socjalni, mają deficyt wiedzy i umiejętności posługiwania się komputerem na poziomie podstawowym, a także w zakresie specjalistycznym, wykorzystywanym w pracy. W gronie pracowników JOPS największe zapotrzebowanie na szkolenia w tym zakresie jest wśród osób w wieku +45, które nie posiadają tego typu kwalifikacji.
Projekt będzie mieć istotny, pozytywny wpływ przede wszystkim na klientów JOPS, czego przejawem będzie: wzrost poziomu usług, szybkość działania w podejmowaniu działań rutynowych i podejmowaniu decyzji administracyjnych, szybkość komunikacji, szybkość identyfikacji klienta i dostęp do informacji o kliencie, szybkość i efektywność dostępu do wiedzy, baz danych i kontakt z otoczeniem gospodarczym i instytucjonalnym wspomagającym pracę JOPS.
W szkoleniu mogą wziąć udział przedstawiciele poniższych grup:
- Pracownicy w wieku 45+ z całej Polski zatrudnieni w:
- jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej (regionalne ośrodki polityki społecznej; powiatowe centra pomocy rodzinie; ośrodki pomocy społecznej; domy pomocy społecznej; placówki specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego; ośrodki wsparcia; ośrodki interwencji kryzysowej),
- jednostkach organizacyjnych wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej (jednostki organizacyjne jednostek samorządu terytorialnego wykonujące zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej; placówki wsparcia dziennego; organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej; placówki opiekuńczo-wychowawcze; regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne; interwencyjne ośrodki preadopcyjne; ośrodki adopcyjne oraz podmioty, którym zlecono realizację zadań z zakresu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej),
- jednostkach zatrudnienia socjalnego (CIS, KIS),
- zakładach aktywności zawodowej,
- warsztatach terapii zajęciowej,
- organizacjach pozarządowych działających w sferze pomocy i integracji społecznej.
Szkolenie obejmują następujące obszary tematyczne:
- OBSZAR I - szkolenia z systemów biurowych MS Office, tj.: Word, Excel, Power Point (cztery dni szkolenia)
- OBSZAR II - szkolenia z systemów webowych – podstawowe funkcjonalności WWW, skuteczne wyszukiwanie informacji, umiejętność tworzenia własnych stron z wykorzystaniem szablonów, poznanie mechanizmów rządzących Internetem. Na wyższym poziomie: tworzenie własnych portali OPS i ich redagowanie z wykorzystaniem systemów CMS (np. Joomla), zwiększanie ilości treści internetowych, e-content (m.in. zasady formułowania treści do publikacji w Internecie, formaty plików graficznych, ergonomia interfejsu), poczta WWW (jeden dzień szkolenia)
- OBSZAR III - szkolenia z systemów obiegu dokumentów – szkolenia metodologiczne z zakresu używania i przeznaczenia systemów obiegu dokumentów, szkolenia z przykładowych systemów obiegu dokumentów, wykorzystanie JRWA, tworzenie teczek i podteczek, tworzenie struktury organizacyjnej, work-flow, umiejętność tworzenia procesów i procedur (jeden dzień szkolenia)
- OBSZAR IV - Szkolenia z narzędzi informatycznych takich jak podpis elektroniczny kwalifikowany i niekwalifikowany, jego zastosowanie. Umiejętności posługiwania się rzutnikiem, skanerem, szkolenia z systemów bazodanowych takich jak Access (jeden dzień szkolenia)
Rekrutacja prowadzona jest przez Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich.
Informacji udziela: Joanna Rohatyńska - tel. 22 2370051
Dokumenty zgłoszeniowe (formularz zgłoszeniowy, deklarację uczestnictwa oraz oświadczenie) prosimy przesyłać pocztą tradycyjną na adres:
Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich
Al. Jerozolimskie 65/79
00-697 Warszawa
Z dopiskiem: „Szkolenia 45+"
Dokumenty do pobrania:
Regulamin rekrutacji na szkolenia
Deklaracja uczestnictwa w szkoleniach
Formularz zgłoszeniowy na szkolenie
Oświadczenie kandydata na szkolenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
Wykaz miejscowości, w których mogą odbywać szkolenia
UWAGA!
Rekrutacja jest prowadzona w sposób ciągły - w miarę napływania zgłoszeń.
Informacja